Copenhagen School of Design and Technology

da

Innovation og forretningsudvikling BMC/VPC + GV Sprint

2021/2022
Engelsk titel
BMC/VPC + GV Sprint
Uddannelse
Digital konceptudvikling
Uddannelsestype
Fuldtidsuddannelse
Niveau
Professionsbachelor (top-up)
Semester
6. semester
Fagets/modulets varighed
2 uger
Ects
5
Udd. element
Obligatorisk
Sprog
Dansk
Opstart
Efterår
Forår
Studiested
Guldbergsgade 29 N, København N
Fagkode
9981242
Fag- /modulansvarlig
Julia Polinna
Christina Rungstrøm
Rikke Malene Bro Moseholm
  • Formål og læringsmål

    I forløbet lærer de studerende at forstå, skabe og udvikle nye digitale koncepter og forretningsmodeller med udgangspunkt i Business Model Canvas (BMC) og Value Proposition Canvas (VPC) samt deltage og eksekvere et 5 dages GV Sprint forløb på en konkret kundecase.

    Viden

    Den studerende har udviklingsbaseret viden om og kan forstå og reflektere over:
    metoder til strategi- og konceptudvikling af digital commerce og designløsninger.
    metoder til at analysere brugeradfærd.
    metoder til der indgår i GV Sprint.

    Færdigheder

    Den studerende kan anvende metoder og redskaber samt mestre de færdigheder, der knytter sig til:
    indsamling, udvælgelse og anvendelse af relevante informationer inden for udvikling af digitale koncepter.
    anvendelse af metoder, der indgår i GV Sprint (herunder prototype og test).

    Den studerende kan formidle:
    koncept- og forretningsudvikling på strategisk niveau af digitale løsninger.
    proces, løsning og resultater af test over for interessenter (fx. kunden).

    Kompetencer

    Den studerende kan håndtere komplekse og udviklingsorienterede situationer i relation til:
    koncept- og forretningsudvikling på strategisk niveau af digitale løsninger.
    anvende og facilitere GV Sprint.

    Den studerende kan selvstændigt indgå i fagligt og tværfagligt samarbejde i relation til:
    Business Model Canvas.
    Value Proposition Canvas.
    GV Sprint.

  • Undervisningsform
    Forelæsninger, gruppearbejde, kundeprojekt.
  • Forudsætninger for at deltage i faget

    Faglige forudsætninger for at deltage i faget
    En grundlæggende forståelse for virksomhed, forretning og brugere.

    Materielle forudsætninger for at deltage i faget
    Blyant + papir.

  • Prøve

    Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål

    Faget prøves
    Sammen med resten af undervisningen på 6. semester
    Prøveform
    Mundtlig prøve
    Individuel eller gruppeprøve
    Individuel
    Anvendt sprog til prøven
    Dansk(Norsk/Svensk)
    Bedømmelsesform
    7-trins skala
    Bedømmer(e)
    Ekstern censur
30
timers undervisning
107
timers forberedelse
Tallene viser omfanget af arbejdsbelastningen relateret til faget fordelt på forskellige studieaktiviteter.

På faget Innovation og forretningsudvikling BMC/VPC + GV Sprint modtager du 30 timers undervisning, hvilket svarer til 40 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 22% af din samlede arbejdsbelastning på faget.

Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: casearbejde, øvelser.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af pensum.

Læs om KEAs studieaktivitetsmodel

*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.