Digital Markedsføring (DA)
Digital Markedsføring (DA)
2021/2022- Formål og læringsmål
Fagelementet omhandler analyser, udvikling og realisering af digitale kommunikations- og markedsføringskoncepter, som sætter virksomheder i stand til at tiltrække, konvertere og fastholde brugere/kunder på den mest effektive måde. Dette indbefatter praktisk anvendelse af konkrete digitale markedsføringsværktøjer i arbejdet med koncepterne. Fagelementet kontekstuerer digital markedsførings- eller kommunikationskoncepts rolle i forholdet mellem kunde/bruger, marked og virksomhed, samt konceptets målsætning og tilsigtede effekt.
VidenDen studerende har udviklingsbaseret viden om og kan forstå og reflektere over:
Færdigheder
• datadrevet markedsføring med udgangspunkt i forretningsmæssige mål
• valg og prioritering af medier samt timing i forhold til marked og formål
• markedsføringskampagners betydning for kunderejsen samt virksomhedens branding, afsætning og organisation
• basal juridisk forståelse inden for marketing og persondataDen studerende kan anvende metoder og redskaber samt mestre de færdigheder,
Kompetencer
der knytter sig til:
• bruger- og markedsindsigter til beslutningsgrundlag for digitale indsatsområder
• skabelse af indhold til digitale markedsførings- og kommunikationsløsninger, med et kreativt afsæt
• praktisk anvendelse af digitale markedsføringsværktøjer
• forstå, analysere og anvende data til effektivisering og optimering af digitale markedsføringskoncepter
Den studerende kan vurdere praksisnære og teoretiske problemstillinger samt begrunde
og vælge relevante løsningsmodeller i relation til:
• eksponering, effekt og værdi i digitale markedsførings- og kommunikationskoncepter
• markedsføringsstrategien eller -kampagnen som digitalt koncept
Den studerende kan formidle:
• markedsførings- og kommunikationskoncepter over for kunder og samarbejdspartnere
• markedsføringskonceptets strategi, målsætninger og tilhørende effektDen studerende kan håndtere komplekse og udviklingsorienterede situationer i relation
til:
• digitale markedsførings- og kommunikationsstrategier
• selvstændigt kunne indgå i fagligt og tværfagligt samarbejde med en professionel tilgang
• at planlægge, udvikle og gennemføre digitale markedsførings- og kommunikationskoncepter ud fra et værdiskabende perspektiv
• at identificere egne læringsbehov og udvikle egen viden, færdigheder og kompetencer i relation til digital markedsføring - Undervisningsform
- Prøve
På faget Digital Markedsføring (DA) modtager du 68 timers undervisning, hvilket svarer til 90 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 25% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: interne forelæsninger.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af pensum.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.