Digital commerce
2021/2022- Formål og læringsmål
På Digital Commerce lærer de studerende at udvikle nye digitale ecommerce koncepter samt optimere eksisterende digitale løsninger. Fokus ligger på aktuelle trends, den digitale brugerrejse samt udvikling og optimering af en webshop ud fra de 4 kerneområder; salg, trafik, IT og Service. Der er lægges vægt på den forretningsmæssige helhed i konceptet gennem strategiske overvejelser samt udvikling og optimering af konkrete digitale e-handelsløsninger.
VidenDen studerende har udviklingsbaseret viden om og kan forstå og reflektere over:
Færdigheder
internationale trends og tendenser inden digital commerce.
metoder til strategi- og konceptudvikling af digital commerce.
relevante teknologier af betydning for ecommerce.
metoder til udvikling og optimering af ecommerce.Den studerende kan anvende metoder og redskaber samt mestre de færdigheder, der knytter sig til:
Kompetencer
indsamle, udvælge og anvende relevante trends indenfor ecommerce.
udvikle digitale forretningsområder og ecommerce koncepter.
udvikle og optimere en ecommerce løsning samt anbefale hvilke parametre, der er relevante for udvikling af en webshop med fokus på CRO og UX.
analysere og optimerer den digital kunderejse.
Den studerende kan vurdere praksisnære og teoretiske problemstillinger samt begrunde og vælge relevante løsningsmodeller i relation til:
virksomheders strategiske udviklingsmuligheder.
relevante teknologiers betydning for digital handel.
metoder til at analysere, udvikle og optimere en webshop med fokus på CRO.
Den studerende kan formidle:
trends inden for udvikling af digital commerce.
konceptuelle løsninger og forretningsmæssige valg over for interessenter.Den studerende kan håndtere komplekse og udviklingsorienterede situationer i relation til:
koncept- og forretningsudvikling på strategisk niveau af digitale løsninger.
vurdere og optimere digitale løsninger indenfor de 4 kerneområder med fokus på salg og trafik.
udvikle strategier for salg og mersalg i relation til måling af brugeradfærd og konvertering.
Den studerende kan selvstændigt indgå i fagligt og tværfagligt samarbejde i relation til:
forretningsudvikling indenfor ecommerce løsninger.
optimering og udvikling af webshops med fokus på salg og trafik. - Undervisningsform
Forelæsninger, case-arbehde. gruppeøvelser.
- Forudsætninger for at deltage i
faget
Faglige forudsætninger for at deltage i faget
5. semester på Digital KonceptudviklingMaterielle forudsætninger for at deltage i faget
/ - Prøve
Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål
Forudsætninger for indstilling til eksamen5. semesterFaget prøvesSammen med resten af pensum for 6. sem. samt obligatorisk aflevering af webshop.PrøveformMundtlig prøveIndividuel eller gruppeprøveIndividuelAnvendt sprog til prøvenDansk(Norsk/Svensk)Bedømmelsesform7-trins skalaBedømmer(e)Ekstern censur
På faget Digital commerce modtager du 80 timers undervisning, hvilket svarer til 106 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 58% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: casearbejde.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af pensum.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.