Virtual Reality
2022/2023- Formål og læringsmål
VR-teknologi er et af de "hotte" emner i dag. I løbet af de sidste par år har vi set, at ikke kun spilindustrien, men også mange andre virksomheder fra forskellige brancher viser stor interesse for dette felt. På dette kursus vil vi bygge en simpel simulering relateret til emnet, som kan hjælpe brugere med bedre enten at lære fagene. Udover dette vil vi også udforske selve teknologien og forsøge at forstå, hvad VR-teknologi er, hvad den er rigtig god til, og hvad teknologiens begrænsninger er.
Viden-Forstå, differentiere og forklare teknologiernes terminologi såsom VR, AR, XR og MR.
Færdigheder
-Forstå VR-indholds workflow.-kan forberede og transformere CAD-filer til Unreal Engine editor
Kompetencer
-kan arbejde med UE4
-kan producere simpel spilmekanik i blueprint-platformen
-kan bygge og simulere VR-applikationen-kan designe og bygge den komplekse arbejdsgang i VR
-kan se potentialet og bruge teknologien til at forbedre det daglige arbejde i virksomheden - Undervisningsform
VR-valgfaget anvender en bred vifte af undervisnings- og læringsmetoder, herunder:
Klasseundervisning
Gruppearbejde
Case-baserede øvelser
Spil og rollespil
Tværfaglig projektorienteret undervisning
Problembaseret læring
Tværfaglig vidensdeling
Elevoplæg
Kooperativ læring
Digitale læringsteknologier og læringsmiljøer
Workshops
Selvstudie - Forudsætninger for at deltage i
faget
Faglige forudsætninger for at deltage i faget
Kan producere 3D-modeller - Prøve
Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål
Forudsætninger for indstilling til eksamenHar afleveret præsentation og VR-app til tidenFaget prøvesFaget/modulet prøves selvstændigtPrøveformKombineret skriftlig og mundtlig prøveEksamen er i to dele, bestående af en skriftlig besvarelse (en side) og en demonstration af en VR-applikation.OpgavetypeOpgaveemnet er tilgængeligt fra startdagen. Det består af 3D-modellering, import/eksport af 3D-aktiver og opbygning af spilmekanik/interaktioner i VR.Individuel eller gruppeprøveIndividuelAnvendt sprog til prøvenEngelskVarighedDen mundtlige præsentationsprøve er i alt 30 minutter:
5 min. til at forberede/ opsætte VR udstyr
10 min. til demonstrationen
10. min. til spørgsmål i forbindelse med demonstrationen
5. min. til karakter og feedbackBedømmelsesform7-trins skalaBedømmer(e)Intern censurFrist for afleveringAfleveringsfrister og eksamensdatoer er tilgængelige via intranettet
På faget Virtual Reality modtager du 54 timers undervisning, hvilket svarer til 72 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 39% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: interne forelæsninger, klasseundervisning, øvelser.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: informationssøgning, øvelser, video, studiegruppearbejde, projektarbejde.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.