Københavns Erhvervsakademi

en

Virtual Reality

2022/2023
Engelsk titel
Virtual Reality
Uddannelse
Produktudvikling og teknisk integration
Uddannelsestype
Fuldtidsuddannelse
Niveau
Professionsbachelor (top-up)
Semester
6. semester
Fagets/modulets varighed
3 uger
Ects
5
Udd. element
Valgfag
Sprog
Engelsk
Opstart
Forår
Studiested
Lygten 16, København NV
Fagkode
9989620
Fag- /modulansvarlig
Qinglong Chen
  • Formål og læringsmål

    VR-teknologi er et af de "hotte" emner i dag. I løbet af de sidste par år har vi set, at ikke kun spilindustrien, men også mange andre virksomheder fra forskellige brancher viser stor interesse for dette felt. På dette kursus vil vi bygge en simpel simulering relateret til emnet, som kan hjælpe brugere med bedre enten at lære fagene. Udover dette vil vi også udforske selve teknologien og forsøge at forstå, hvad VR-teknologi er, hvad den er rigtig god til, og hvad teknologiens begrænsninger er.

    Viden

    -Forstå, differentiere og forklare teknologiernes terminologi såsom VR, AR, XR og MR.
    -Forstå VR-indholds workflow.

    Færdigheder

    -kan forberede og transformere CAD-filer til Unreal Engine editor
    -kan arbejde med UE4
    -kan producere simpel spilmekanik i blueprint-platformen
    -kan bygge og simulere VR-applikationen

    Kompetencer

    -kan designe og bygge den komplekse arbejdsgang i VR
    -kan se potentialet og bruge teknologien til at forbedre det daglige arbejde i virksomheden

  • Undervisningsform
    VR-valgfaget anvender en bred vifte af undervisnings- og læringsmetoder, herunder:
     Klasseundervisning
     Gruppearbejde
     Case-baserede øvelser
     Spil og rollespil
     Tværfaglig projektorienteret undervisning
     Problembaseret læring
     Tværfaglig vidensdeling
     Elevoplæg
     Kooperativ læring
     Digitale læringsteknologier og læringsmiljøer
     Workshops
     Selvstudie
  • Forudsætninger for at deltage i faget

    Faglige forudsætninger for at deltage i faget
    Kan producere 3D-modeller

  • Prøve

    Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål

    Forudsætninger for indstilling til eksamen
    Har afleveret præsentation og VR-app til tiden
    Faget prøves
    Faget/modulet prøves selvstændigt
    Prøveform
    Kombineret skriftlig og mundtlig prøve
    Eksamen er i to dele, bestående af en skriftlig besvarelse (en side) og en demonstration af en VR-applikation.
    Opgavetype
    Opgaveemnet er tilgængeligt fra startdagen. Det består af 3D-modellering, import/eksport af 3D-aktiver og opbygning af spilmekanik/interaktioner i VR.
    Individuel eller gruppeprøve
    Individuel
    Anvendt sprog til prøven
    Engelsk
    Varighed
    Den mundtlige præsentationsprøve er i alt 30 minutter:
    5 min. til at forberede/ opsætte VR udstyr
    10 min. til demonstrationen
    10. min. til spørgsmål i forbindelse med demonstrationen
    5. min. til karakter og feedback
    Bedømmelsesform
    7-trins skala
    Bedømmer(e)
    Intern censur
    Frist for aflevering
    Afleveringsfrister og eksamensdatoer er tilgængelige via intranettet
54
timers undervisning
83
timers forberedelse
Tallene viser omfanget af arbejdsbelastningen relateret til faget fordelt på forskellige studieaktiviteter.

På faget Virtual Reality modtager du 54 timers undervisning, hvilket svarer til 72 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 39% af din samlede arbejdsbelastning på faget.

Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: interne forelæsninger, klasseundervisning, øvelser.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: informationssøgning, øvelser, video, studiegruppearbejde, projektarbejde.

Læs om KEAs studieaktivitetsmodel

*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.