Københavns Erhvervsakademi

en

Augumented Reality

2022/2023
Engelsk titel
Augumented Reality
Uddannelse
Produktudvikling og teknisk integration
Uddannelsestype
Fuldtidsuddannelse
Niveau
Professionsbachelor (top-up)
Semester
6. semester
Fagets/modulets varighed
3 uger
Ects
5
Udd. element
Valgfag
Sprog
Engelsk
Opstart
Forår
Studiested
Lygten 16, København NV
Fagkode
9989621
Fag- /modulansvarlig
Qinglong Chen
  • Formål og læringsmål

    Augmented Reality er en af de nye teknologier med det største potentiale til at hjælpe virksomheder med at forbedre produktiviteten, øge salget og reducere vedligeholdelsestid osv. Dette kursus sigter mod at introducere AR-teknologi i forskellige usecase, arbejdsgange i Unity og opbygge mobil- baseret AR-applikation. Gennem valgfaget vil vi gradvist arbejde os ind i AR-teknologi og forvente, at eleverne vil vælge et use case-scenarie til at maksimere resultaterne.

    Viden

    -Forstå, differentiere og forklare teknologiernes terminologi såsom VR, AR, XR og MR.
    -Forstå arbejdsgangen til oprettelse af AR-indhold.

    Færdigheder

    -kan forberede og transformere CAD-filer til Unity editor
    -kan arbejde med Unity
    -kan producere simpel spilmekanik i Unity
    -kan bygge og oversætte UI-designet fra Adobe XD til Unity

    Kompetencer

    -kan designe og bygge den komplekse arbejdsgang i Unity
    -kan se potentialet og bruge teknologien til at forbedre det daglige arbejde i virksomheden

  • Undervisningsform
    AR-valgfaget anvender en bred vifte af undervisnings- og læringsmetoder, herunder:
     Klasseundervisning
     Gruppearbejde
     Case-baserede øvelser
     Spil og rollespil
     Tværfaglig projektorienteret undervisning
     Problembaseret læring
     Tværfaglig videndeling
     Kooperativ læring
     Digitale læringsteknologier og læringsmiljøer
     Workshops
     Selvstudie
  • Prøve

    Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål

    Forudsætninger for indstilling til eksamen
    Har afleveret præsentation og AR-applikation til tiden
    Faget prøves
    Faget/modulet prøves selvstændigt
    Prøveform
    Praktisk prøve
    Eksamenen er i to dele, bestående af en skriftlig besvarelse(en siden) og en optagelse fra demonstration af en AR-applikation.
    Opgavetype
    Opgaveemnet er tilgængeligt fra startdagen, det består af 3D-modellering, import/eksport af 3D-aktiver, UI/UX-design og animationer.
    Individuel eller gruppeprøve
    Individuel
    Anvendt sprog til prøven
    Engelsk
    Bedømmelsesform
    7-trins skala
    Bedømmer(e)
    Intern censur
    Frist for aflevering
    Afleveringsfrister og eksamensdatoer er tilgængelige via intranettet
54
timers undervisning
83
timers forberedelse
Tallene viser omfanget af arbejdsbelastningen relateret til faget fordelt på forskellige studieaktiviteter.

På faget Augumented Reality modtager du 54 timers undervisning, hvilket svarer til 72 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 39% af din samlede arbejdsbelastning på faget.

Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: interne forelæsninger, klasseundervisning, øvelser.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: informationssøgning, øvelser, video, studiegruppearbejde, projektarbejde.

Læs om KEAs studieaktivitetsmodel

*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.