Københavns Erhvervsakademi

en

KEA Explorer (DA)

2020/2021
Specialeretning: Marketing & Communication
Engelsk titel
KEA Explorer (DA)
Uddannelse
Designteknolog
Uddannelsestype
Fuldtidsuddannelse
Niveau
Erhvervsakademi
Semester
2. semester
Fagets/modulets varighed
4 uger
Ects
5
Udd. element
Obligatorisk
Sprog
Dansk
Opstart
Forår
Studiested
Guldbergsgade 29 N, København N
Fagkode
3276204
Fag- /modulansvarlig
Gitte Nørregaard
Charlotte Winther
  • Formål
    Viden

    ● Skal have udviklingsbaseret viden om teori og metode inden for udvikling og design af koncepter i relation til erhvervets og fagområdets praksis.
    ● Skal have udviklingsbaseret viden om teori og metode inden for udvikling og design af kommunikationsprodukter i relation til erhvervets og fagområdets praksis.
    ● Skal have udviklingsbaseret viden om teori og metode, samt projektstyring og koordinering i relation til erhvervets og fagområdets praksis.
    ● Skal kunne forstå og anvende central teori og metode inden for projektstyring, koordinering og dataindsamling og -bearbejdning.

    Færdigheder

    ● Skal kunne anvende centrale metoder og redskaber og udforme løsningsforslag til samarbejdspartnere og brugere.
    ● Skal kunne vurdere praksisnære problemstillinger, samt opstille og vælge koncepter.
    ● Skal kunne anvende centrale og metoder og redskaber og udforme løsningsforslag til samarbejdspartnere og brugere.
    ● Skal kunne vurdere praksisnære problemstillinger, samt opstille og vælge kommunikationsløsninger.
    ● Skal kunne anvende styrings- og koordineringsværktøjer inden for marketing.

    Kompetencer

    ● Skal kunne deltage i fagligt samarbejde med en professionel tilgang.
    ● Skal kunne håndtere udviklingsorienterede situationer vedrørende konceptudvikling.
    ● Skal i en struktureret sammenhæng kunne tilegne sig ny viden, færdigheder og kompetencer i relation til konceptudvikling.
    ● Skal kunne håndtere udviklingsorienterede situationer med kommunikation.
    ● Skal kunne håndtere udviklingsorienterede situationer med relevante styrings- og koordineringsværktøjer inden for marketing.

  • Undervisningsform og udfoldelse af læringsmål
    Undervisningen afvikles i en vekslen mellem forelæsning, instruktion, individuelt og teamarbejde, praktisering af praksis, opgaver og projekter samt refleksion.
    Læringsaktiviteterne er overvejende planlagt med vægt på undervisning og fagligt input den første del af dagen, og med vægt på projektarbejde og øvelser den sidste halvdel af dagen. Yderligere vil der være enkelte dage med vejledning til de stillede opgaver.
    De studerende arbejder individuelt og i grupper igennem forløbet.
  • Prøve

    Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål

    Faget prøves
    Faget/modulet prøves med flg. fag
    Modulet prøves i sammenhæng med ovenstående modul i 2. semesters Synopsisprøve.
    Prøveform
    Kombineret skriftlig og mundtlig prøve
    Prøven består af tre dele:
    1. Individuel skriftlig synopsis
    2. Aflevering af produktløsning / prototypeløsning samt præsentationsmateriale på USB + i print.
    3. Mundtlig individuel præsentation der tager afsæt i den afleverede synopsis samt produktløsning/prototype.
    Opgavetype
    2. semesters Synopsisprøve er med ekstern censur. Perioden for synopsisprøven begynder med udlevering af 2-3 specialespecifikke problemorienterede emner. Den studerende vælger èt af de tre emner. Det valgte emne undersøges og analyseres ved at anvende 2. semesters metoder og teori for her igennem at udarbejde en synopsis og afslutte med en mundtlig præsentation, hvor produktløsninger præsenteres.

    Rammen for prøven uploades på Fronter. Rammen definerer de overordnede krav. På første dag i perioden for synopsisprøven bliver emnerne for prøven offentliggjort.
    Formkrav
    Digitalt afleveret skriftlig del samt produktløsning/prototype. Den skriftlige del af synopsisprøven skal have et omfang af maksimum 12.000 anslag inkl. mellemrum, eksklusiv forside, indholdsfortegnelse og bilag. Der må max. være 6 sider relevante bilag
    Individuel eller gruppeprøve
    Individuel
    Anvendt sprog til prøven
    Dansk(Norsk/Svensk)
    Varighed
    Der afsættes 30 minutter til den mundtlige prøve fordelt på:
    • 10 minutter til den studerendes fremlæggelse
    • 10 minutter til spørgsmål fra eksaminator og censor
    • 10 minutter til votering og karaktergivning
    Bedømmelsesform
    7-trins skala
    Bedømmer(e)
    Ekstern censur
    Kriterier for prøvevurdering
    Prøven skal vise, at den studerende kan:
    • researche og agere med 2. semesters pensum på et af de udleverede problemorienterede emner
    • skabe sammenhæng mellem synopsis, produktløsning / prototype og præsentation
    • mundtligt at underbygge, specialerette og perspektivere problemstillingen i synopsen
    • disponere fremlægningen, strukturere og tydeliggøre stoffet
    • fremdrage væsentlige fagområder inden for det specialerettede felt
    • besvare spørgsmål og demonstrere viden bredt indenfor 2. semesters pensum.
    Syge-/omprøve
    Prøven er identisk med 2. semesters Synopsisprøve.
    Omprøve afholdes hurtigst muligt. Studieadministrationen vil oplyse nye prøvedatoer til den studerende via KEA-mail
  • Yderligere information
    Modulet evalueres mundtligt ved modulafslutningen.
50
timers undervisning
87
timers forberedelse
Tallene viser omfanget af arbejdsbelastningen relateret til faget fordelt på forskellige studieaktiviteter.

På faget KEA Explorer (DA) modtager du 50 timers undervisning, hvilket svarer til 66 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 36% af din samlede arbejdsbelastning på faget.

Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: interne forelæsninger, gruppearbejde, projektarbejde, øvelser.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af pensum.

Læs om KEAs studieaktivitetsmodel

*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.