Københavns Erhvervsakademi

en

Metode - Marketing & Communication Design

2022/2023
Specialeretning: Marketing & Communication Design (Marketing)
Engelsk titel
Method - Marketing & Communication Design
Uddannelse
Designteknolog
Uddannelsestype
Fuldtidsuddannelse
Niveau
Erhvervsakademi
Semester
2. semester
Fagets/modulets varighed
4 uger
Ects
10
Udd. element
Obligatorisk
Sprog
Dansk
Opstart
Forår
Studiested
Guldbergsgade 29 N, København N
Fagkode
3276207
Fag- /modulansvarlig
Charlotte Winther
  • Formål og læringsmål

    Modulet har til formål at give den studerende værktøjer og færdigheder til at formidle sig skriftligt via forskellige metoder. Modulet har til hensigt at forberede den studerende til den skriftlige 2. semesterprøve ved hjælp af teori og metoder i praksis. På modulet arbejdes der både individuelt og i grupper.

    Viden

    Den studerende:

    • Har viden om teori og metode inden for udvikling og design af koncepter i relation til erhvervets og fagområdets praksis.
    • Skal kunne forstå og anvende centrale teorier og metoder inden for kommunikation.

    Færdigheder

    Den studerende:

    • Skal kunne vurdere praksisnære problemstillinger samt opstille og udvælge koncepter.
    • Kan formidle/kommunikere løsningsforslag herunder anvende brancherelaterede fagudtryk og terminologi.
    • Kan udforme løsningsforslag til samarbejdspartnere og brugere.
    • Skal kunne vurdere praksisnære problemstillinger samt opstille og udvælge kommunikationsløsninger.
    • Kan formidle/kommunikere løsningsforslag herunder anvende brancherelaterede fagudtryk og terminologi.

    Kompetencer

    Den studerende:

    • Skal i en struktureret sammenhæng kunne tilegne sig ny viden, færdigheder og kompetencer i relation til kommunikation
    • Skal i en struktureret sammenhæng kunne tilegne sig ny viden, færdigheder og kompetencer i relation til management

  • Undervisningsform
    Faciliteres af specialeundervisere med udgangspunkt i Studieviden (videoer og øvelser) - udarbejdet af KEA Bibliotek
  • Prøve

    Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål

    Forudsætninger for indstilling til eksamen
    Til modulet er der knyttet en bunden forudsætning.Denne skal godkendes, for at blive indstillet til 2. semesterprøven.
    Faget prøves
    Faget/modulet prøves med flg. fag
    Prøveform
    Kombineret skriftlig og mundtlig prøve
    Prøven består af tre dele:
    1. Individuel skriftlig del
    2. Aflevering af produktløsning / prototypeløsning samt præsentationsmateriale på USB + i print.
    3. Mundtlig individuel præsentation der tager afsæt i den afleverede skriftlige del samt løsning/prototype.
    Opgavetype
    Prøven tager udgangspunkt i den studerendes evne til at anvende den viden, de færdigheder og kompetencer, som er opnået på specialemodulerne 1-5. Med udgangspunkt i en problemorienteret tilgang; researcher, analyserer og designer den studerende en løsning/prototype.

    Som indledning til 2. semesterprøven undervises der specialerettet på et metodemodul. Den studerende bliver herefter præsenteret for to aktuelle temaer. Den studerende vælger et af de to temaer. Med en problemorienteret tilgang udarbejdes og uploades en skriftlig del. Efterfølgende udarbejdes en løsning/prototype, der præsenteres og perspektiveres ved en mundtlig eksamen med ekstern censur. Der tilbydes to vejledninger i grupper af 3-4 studerende inden aflevering af den skriftlige del.
    Formkrav
    Digitalt afleveret skriftlig del samt løsning/prototype. Den skriftlige del skal have et omfang af maksimum 12.000 anslag inkl. mellemrum, eksklusiv forside, indholdsfortegnelse og bilag. Der må max. være 6 sider relevante bilag
    Individuel eller gruppeprøve
    Individuel
    Anvendt sprog til prøven
    Dansk (Norsk/Svensk)
    Varighed
    Der afsættes 30 minutter til den mundtlige prøve fordelt på:
    • 10 minutter til den studerendes fremlæggelse
    • 10 minutter til spørgsmål fra eksaminator og censor
    • 10 minutter til votering og karaktergivning
    Bedømmelsesform
    7-trins skala
    Bedømmer(e)
    Ekstern censur
    Kriterier for prøvevurdering
    Prøven skal vise, at den studerende kan:
    • researche og agere med 2. semesters pensum på et af de udleverede problemorienterede emner
    • skabe sammenhæng mellem synopsis,løsning / prototype og præsentation
    • mundtligt at underbygge, specialerette og perspektivere problemstillingen
    • disponere fremlægningen, strukturere og tydeliggøre stoffet
    • fremdrage væsentlige fagområder inden for det specialerettede felt
    • besvare spørgsmål og demonstrere viden bredt indenfor 2. semesters pensum.
    Syge-/omprøve
    Prøven er identisk med 2. semesterprøven
    Omprøve afholdes hurtigst muligt. Studieadministrationen vil oplyse nye prøvedatoer til den studerende via KEA-mail
14
timers undervisning
260
timers forberedelse
Tallene viser omfanget af arbejdsbelastningen relateret til faget fordelt på forskellige studieaktiviteter.

På faget Metode - Marketing & Communication Design modtager du 14 timers undervisning, hvilket svarer til 19 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 5% af din samlede arbejdsbelastning på faget.

Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: gruppearbejde, klasseundervisning.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: informationssøgning.

Læs om KEAs studieaktivitetsmodel

*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.