Design, Identity & Technology 1
Design, Identity & Technology 1
2022/2023- Formål og læringsmål
Fashion Tool BOX 2 har til formål at give den studerende værktøjer og færdighederindenfor tre fagområder; Printdesign, Maskinstrik og Syteknik.På modulet arbejdes der individuelt med fokus på teori i praksis og der bygges oven på forudgående modulers viden, færdigheder og kompetencer indenfor f.eks. designproces, Illustrator og Clo
Viden• Skal have udviklingsbaseret viden om praksis og central anvendt teori og metode inden for designprocessen, samt grundlæggende viden om sociologiske undersøgelsesmetoder og trendanalyse.
Færdigheder
• Skal kunne forstå branchens anvendelse af teori og metode inden for designprocessen, sociologi og trendanalyse.
• Skal have udviklingsbaseret viden om materialer samt analoge og digitale værktøjer og virkemidler til visualisering, prototyping og produktion.
• Skal kunne forstå branchens anvendelse af materialer samt analoge og digitale værktøjer og virkemidler til visualisering, prototyping og produktion.
• Skal have udviklingsbaseret viden om anvendt teori og metode i praksis inden for kommunikative virkemidler.
• Skal kunne forstå branchens anvendelse af visuel kommunikation.• Skal kunne vurdere praksisnære problemstillinger samt opstille og vælge løsningsmuligheder.
Kompetencer
• Skal kunne anvende relevante værktøjer i udarbejdelse af prototyper og designløsninger.
• Skal kunne vurdere og anvende relevante virkemidler i forbindelse med kommunikation af designprocesser og designløsninger.
• Skal kunne formidle og præsentere designløsninger for samarbejdspartnere og brugere.• Skal i en struktureret sammenhæng kunne tilegne sig ny viden, færdigheder og kompetencer i relation til branchen.
• Skal i en struktureret sammenhæng kunne tilegne sig ny viden, færdigheder og kompetencer i relation til kommunikation
• Skal kunne håndtere fremstillingsprocesser til udvikling af prototyper og designløsninger - Undervisningsform
- Forudsætninger for at deltage i
faget
- Prøve
- Yderligere information
På faget Design, Identity & Technology 1 modtager du 50 timers undervisning, hvilket svarer til 66 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 36% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: interne forelæsninger, gruppearbejde, projektarbejde.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af pensum.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.