Design og programmering af digitalt indhold 2 (EN)
2021/2022- Formål og læringsmål
Fagelementet beskæftiger sig med design og programmering af komplekse digitale indholdsløsninger til flere medier. I fagelementet fokuseres på flere typer af digitalt indhold, flere medier og til-rende produktionsmetoder. I produktionen af indhold anvendes teknologier til at varetage og præsentere indhold, ligesom formidling af data indgår i produktion af digitalt indhold.
Viden• viden om i erhvervet anvendte værktøjer og data til optimering af digital medieproduktion
Færdigheder
• viden om i erhvervet anvendte metoder og teorier til kompleks digital indholdsproduktion
• viden om i erhvervet anvendte metoder og teorier til præsentation af data
• forståelse for anvendte teknologier til lagring og udveksling af data og kan med afsæt i praksis redegøre for valg og fravalg af teknologier
• forståelse for sammenhængen mellem anvendte forretningsmodeller og kompleks digital indholdsproduktion
• viden om centrale metoder og teorier om digitale brugeroplevelser og kan med afsæt i praksis redegøre for valg og fravalg af værktøjer og metoder.• anvende centrale værktøjer og data til optimering af digital medieproduktion
Kompetencer
• planlægge og vurdere projektstyring i brugercentreret indholdsproduktion
• anvende central teori, metode og redskaber til produktion af digitale brugeroplevelser
• formidle og begrunde digitale løsninger af indholdsproduktion til interessenter fra den digi-tale mediebranche
• anvende og kombinere udtryksformer til design og produktion af digitale brugeroplevelser på udvalgte medieplatforme
• vurdere og behandle givet visuelt materiale til at sikre et konsistent udtryk i en digital me-dieproduktion
• anvende centrale teknologier til håndtering og visning af digitalt indhold
• anvende centrale teknologier, metoder og formater til udveksling og præsentation af data.• identificere relevante teorier, metoder og værktøjer til produktion af komplekst digitalt ind-hold i teams
• tilegne sig ny viden, færdigheder og kompetencer inden for design og produktion af kom-plekst digitalt indhold. - Undervisningsform
Undervisningen gennemføres som en kombination af holdundervisning, forelæsninger, workshops, studiekredse, øvelser, større projektarbejder og ikke mindst vejledning. Tilrettelæggelsen af undervisningen tager udgangspunkt i relevant erhvervspraksis og anvendt teori.
- Prøve
Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål
Forudsætninger for indstilling til eksamenKEA stiller krav om, at flere afleveringer i løbet af 2. semester er bundne forudsætninger, som skal afleveres for, at den studerende kan deltage i 2. semesters eksamen. De nærmere krav til afleveringer samt hvilke afleveringer der er bundne forudsætninger, beskrives på læringsplatformen for Multimediedesigner ved semesterstart.Faget prøvesFaget/modulet prøves med flg. fagMålet er at udprøve den studerendes forståelse af teori, metode og redskaber, som er opnået gennem deltagelse i det obligatoriske fagelementer: Design og programmering af digitale brugergrænseflader 2 og Design og programmering af digitalt indhold 2.
Prøven skal vise
• at den studerende kan kommunikere til samarbejdspartnere,
• kan udvikle et interaktivt digitalt produkt under hensyntagen til interessenter
• kan gennemføre et projekt i et team.PrøveformMundtlig prøveMundtlig individuel prøve med udgangspunkt i projektarbejde udarbejdet i gruppe. Prøven afholdes efter 2. semester.
Prøven dækker 2. semesters nationale fagelementer. Der tages udgangspunkt i produkt, rapport og proces.
Prøven består af tre elementer:
1. Præsentation
2. Eksamination
3. Votering og meddelelse af karakterer.
De specifikke krav til prøvens varighed offentliggøres på læringsplatformen for Multimediedesigner og tilgår censor.Individuel eller gruppeprøveIndividuelAnvendt sprog til prøvenEngelskBedømmelsesform7-trins skalaBedømmer(e)Ekstern censurKriterier for prøvevurderingPrøven bedømmes efter 7-trinsskalaen af eksaminator og ekstern censor. Der gives en individuel karakter ud fra en helhedsvurdering af rapport, digital prototype, præsentation og individuel eksamination. Præstationen bedømmes i forhold til opfyldelse af formål og læringsmål på 2. semester, som beskrevet i studieordningen.
På faget Design og programmering af digitalt indhold 2 (EN) modtager du 130 timers undervisning, hvilket svarer til 173 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 32% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: klasseundervisning.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: projektarbejde.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.