GIS og geodata 2 (DA)
2020/2021- Formål
Fagelementet består af projektarbejder, hvor der på et udvidet niveau arbejdes med
Viden
GIS og geodata. Det indeholder 5 ECTS og omfatter følgende fagelementer:
• Kommunikation og samarbejde.
• Produktion
• Registrering og afsætning.Den studerende skal have viden om:
Færdigheder
1. avancerede geometriske strukturer for objekter som 3d-objekter
2. eksisterende digitale geodatabaser i 3 D, som DHM, herunder disse geodatas kvaliteter
3. erhvervets anvendte teorier og metoder for kartografisk design.Den studerende skal kunne:
Kompetencer
1. opbygge og forespørge/analysere i geodatabaser
2. opstille mål for løsningen af specifik problemstilling, hvor der anvendes geografisk
information
3. vælge den rigtige genre af software til hjælp til at nå løsningen af de specifikke
opgaver/problemstillinger
4. formidle kvaliteten af eksisterende geodatabaser og formidle for samarbejdspartnere,
hvordan eksisterende geodata kan indgå i løsningen af den specifikke opgave/problemstilling
5. vælge, genanvende og/eller indsamle og bearbejde nye data til brug for løsningen, herunder geokodedata
6. udarbejde temakort til en given målgruppe, herunder indhente data til udvalgte temaer
7. kunne formidle resultatet af kartografisk design til samarbejdspartnere
8. kvalitetsvurdere og kvalitetssikre udarbejdede produkter
9. kunne formidle praksisnære problemstillinger og løsningsmuligheder til samarbejdspartnere og brugere af løsninger, hvor geodata har en central rolle.Den studerende skal have kompetence til at:
1. deltage i fagligt og tværfagligt samarbejde med en professionel tilgang ved bearbejdning og præsentation af geodata. - Undervisningsform og udfoldelse
af læringsmål ---
- Prøve
Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål
Faget prøvesFaget/modulet prøves med flg. fag---PrøveformMundtlig prøveIndividuel eller gruppeprøveIndividuelAnvendt sprog til prøvenDansk(Norsk/Svensk)Bedømmelsesform7-trins skalaBedømmer(e)Intern censur
På faget GIS og geodata 2 (DA) modtager du 35 timers undervisning, hvilket svarer til 47 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 26% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: interne forelæsninger.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af pensum.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.