Copenhagen School of Design and Technology

da

Modul G: Innovation

2024/2025
Engelsk titel
Module G: Innovation
Uddannelse
Energiteknolog
Uddannelsestype
Fuldtidsuddannelse
Niveau
Erhvervsakademi
Semester
3. semester
Fagets/modulets varighed
1 semester
Ects
5
Udd. element
Obligatorisk
Sprog
Dansk
Opstart
Efterår
Studiested
Lygten 16, København NV
Fagkode
4503302
Fag- /modulansvarlig
Robert Schønrock Nielsen
  • Formål og læringsmål

    I dette modul lærer du om den kreative proces. Du får værktøjer til at underbygge en innovativ tilgang, når du som rådgiver skal finde nye veje og løsninger på problemer indenfor energiforbrug, energikilder og klimapåvirkning.

    Viden

    Den studerende har:
    a) viden om værktøjer til generering og udvikling af kreative idéer til energi- og klimaløsninger.
    b) viden om metoder til gennemførsel og evaluering af innovative processer.
    c) viden om innovationsbegreber og metoder til innovative processer.

    Færdigheder

    Den studerende kan:
    a) anvende værktøjer til udvikling og formidling af idéer til energi- og klimaløsninger.
    b) anvende metoder til gennemførsel og evaluering af innovative processer.
    c) forklare innovationsbegreber og metoder til innovative processer.

    Kompetencer

    Den studerende kan:
    a) håndtere og tage ansvar i udviklingsorienterede situationer.
    b) indgå i tværfagligt samarbejde i forbindelse med innovative processer.

  • Undervisningsform
    Der vil blive anvendt et normalt bredt udsnit af undervisnings- og arbejdsformer, fx:
    • Traditionel klasseundervisning
    • Online undervisning
    • Gruppearbejde
    • Cases
    • Ekskursioner
    • Problembaseret læring
    • Videndeling mellem grupper
    • Cooperative learning
  • Prøve

    Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål

    Faget prøves
    Faget/modulet prøves med flg. fag
    Prøveform
    Kombineret skriftlig og mundtlig prøve
    Samlet bedømmelse af projektbesvarelse og mundtlig eksamination. Bedømmelsen er individuel.
    Opgavetype
    Projektrapport
    Formkrav
    Projektrapporten skal have maksimum 12 normalsider for en enkelt studerende.

    Projektopgavens maksimale omfang øges med 3 normalsider pr studerende i gruppen. Dvs. at:
    - For 3 studerende er omfanget maksimalt 18 normalsider
    - For 4 studerende er omfanget maksimalt 21 normalsider
    - For 5 studerende er omfanget maksimalt 24 normalsider

    En normalside er 2.400 tegn inkl. mellemrum og fodnoter. Forside, indholdsfortegnelse, litteraturliste samt bilag tæller ikke med heri. Bilag er uden for bedømmelse.
    Individuel eller gruppeprøve
    Individuel eller gruppeprøve, 1-5 deltagere
    Anvendt sprog til prøven
    Dansk (Norsk/Svensk)
    Varighed
    Gruppen indleder eksaminationen med 7 min præsentation pr eksaminand af projektet.
    Herefter følger 15 min pr eksaminand dialog mellem eksaminand og eksaminator(er) og endelig afsluttes prøven med 5 min pr eksaminand votering og karakterafgivelse.
    Hjælpemidler der må medbringes
    Alle
    Hjælpemidler som stilles til rådighed
    I eksamenslokalet er der tavle og projektor.
    Bedømmelsesform
    7-trins skala
    Bedømmer(e)
    Intern censur
    Kriterier for prøvevurdering
    Samlet bedømmelse af projektbesvarelse og mundtlig præstation i forhold til modulets læringsmål.
    Syge-/omprøve
    Syge- eller omprøve afvikles snarest efter den ordinære prøve.
41
timers undervisning
96
timers forberedelse
Tallene viser omfanget af arbejdsbelastningen relateret til faget fordelt på forskellige studieaktiviteter.

På faget Modul G: Innovation modtager du 41 timers undervisning, hvilket svarer til 55 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 30% af din samlede arbejdsbelastning på faget.

Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: gruppearbejde, projektpræsentation, workshop, spil og rollespil.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: informationssøgning, indsamling af empiri.

Læs om KEAs studieaktivitetsmodel

*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.