Københavns Erhvervsakademi

en

Bygningsinstallationer 2 - 3 (DA)

2021/2022
Engelsk titel
Building Installations 2 - 3 (DA)
Uddannelse
El-installatør
Uddannelsestype
Fuldtidsuddannelse
Niveau
Erhvervsakademi
Semester
3. semester
Fagets/modulets varighed
1 semester
Ects
5
Udd. element
Obligatorisk
Sprog
Dansk
Opstart
Forår
Efterår
Studiested
Lygten 16, København NV
Fagkode
4511303
Fag- /modulansvarlig
Thomas Engedal Gustavsen
Jonathan Regin Canvin
  • Formål og læringsmål

    Planlægning, projektering, udførelse og verifikation af elektriske installationer i bygninger og i lavspændings
    distributionsanlæg.

    Viden

    Skal have forståelse for elektriske bygningsinstallationers opbygning, anvendelse af komponenter og deres funktion.
     Skal have forståelse for gældende love og regler samt anvendelse af disse inden for området.
     Skal have forståelse af begreber og metoder samt anvendelse af disse i relation til området.
     Skal have udviklingsbaseret viden om elektriske bygningsinstallationer dertilhørende praksis og centralt
    anvendt teori og metode.

    Færdigheder

    Skal kunne anvende gældende love og regler til projektering af elektriske bygningsinstallationer.
     Skal kunne vurdere praksisnære problemstillinger samt vælge relevante, tidssvarende og økonomisk fordelagtige løsninger inden for området med hensyntagen til energioptimering.
     Skal kunne formidle komplekse anvendte løsninger og begrunde disse med relevant teori.

    Kompetencer

    Skal kunne deltage i tværfaglige projektbeskrivelser inden for området.
     Skal kunne håndtere projektering og tilrettelæggelse af elektriske bygningsinstallationer under anvendelse af den nyeste teknologi og udvikle relevante løsninger.
     Skal kunne vurdere praksisnære problemstillinger og situationer med henblik på at udvikle egne kompetencer i relation til bygningsinstallationer.

  • Undervisningsform
    Der vil blive anvendt et normalt bredt udsnit af undervisnings ‐ og arbejdsformer, fx:
    • Traditionel klasseundervisning
    • Gruppearbejde
    • Case
    • Ekskursioner
    • Tværfaglig projektorganiseret undervisning
    • Problembaseret læring
    • Vidensdeling
  • Forudsætninger for at deltage i faget

    Faglige forudsætninger for at deltage i faget
    1.årsprøven skal være bestået for at den studerende kan fortsætte på 2.studieår.

  • Prøve

    Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål

    Forudsætninger for indstilling til eksamen
    Det kræves, at den studerende er studieaktiv. Ved studieaktivitet forstås aktiv deltagelse i undervisning og projektarbejder, rettidig aflevering af opgavebesvarelser, kursusarbejder og andre skriftlige arbejder i henhold til semesterplanerne. Såfremt den studerende ikke har været studieaktiv, bliver der givet en advarsel til den studerende samt en opfølgende samtale. Sker der herefter ingen ændring i aktivitet kan den studerende ikke indstilles til eksamen.
    Faget prøves
    Faget/modulet prøves med flg. fag
    De obligatoriske uddannelseselementer for 3.semester afsluttes med én fælles prøve
    Prøveform
    Kombineret skriftlig og mundtlig prøve
    Aflevering af projekt samt et individuelt mundtligt forsvar
    Individuel eller gruppeprøve
    Individuel- eller gruppeprøve, 1-5 maks. deltagere
    Anvendt sprog til prøven
    Dansk(Norsk/Svensk)
    Hjælpemidler der må medbringes
    Alle
    Bedømmelsesform
    7-trins skala
    Bedømmer(e)
    Intern censur
    Syge-/omprøve
    En studerende, der har været forhindret i at gennemføre en prøve på grund af dokumenteret sygdom eller af anden uforudseelig grund, skal have mulighed for at aflægge prøven snarest muligt. Er det en prøve, der er placeret i uddannelsens sidste eksamenstermin, skal den studerende have mulighed for at aflægge prøven i samme eksamenstermin eller i umiddelbar forlængelse heraf.
38
timers undervisning
99
timers forberedelse
Tallene viser omfanget af arbejdsbelastningen relateret til faget fordelt på forskellige studieaktiviteter.

På faget Bygningsinstallationer 2 - 3 (DA) modtager du 38 timers undervisning, hvilket svarer til 51 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 28% af din samlede arbejdsbelastning på faget.

Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: casearbejde, interne forelæsninger, gruppearbejde, klasseundervisning, øvelser, projektpræsentation.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af egne noter, læsning af pensum, informationssøgning, øvelser, projektarbejde, gruppearbejde.

Læs om KEAs studieaktivitetsmodel

*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.