Københavns Erhvervsakademi

en

Design & Smykkehistorie

Design & Smykkehistorie

2021/2022
Engelsk titel
Design & Jewellery History
Uddannelse
Smykker, teknologi og business
Uddannelsestype
Fuldtidsuddannelse
Niveau
Professionsbachelor
Semester
2. semester
Fagets/modulets varighed
7 uger
Ects
10
Udd. element
Obligatorisk
Sprog
Dansk og engelsk
Opstart
Forår
Studiested
Guldbergsgade 29 N, København N
Fagkode
9140211
Fag- /modulansvarlig
Jane Burchard
Anette Dreyer
Mette Laier Henriksen
  • Formål og læringsmål

    Fagelementet beskæftiger sig med smykke- og designhistorien og disses indflydelse på samtidens smykkedesign, herunder kultur og trendteori, kulturelle og subkulturelle fællesskaber og diskurser. Der arbejdes med semiotisk (tegnteoretisk) metode som analytisk redskab, viden om materiale- og teknikhistorie og designprocessens metoder og redskaber, herunder brugerinvolvering og idégenereringsmetoder.

    Viden

    Den studerende har:
     viden om design- og smykkehistorie og indflydelse på samtiden.
     kendskab til og viden om kultur og trendteori, samfundsstrukturer, kulturelle og subkulturelle fællesskaber, diskurser og semiotik (tegnteori).
     kendskab til og viden om visuelanalyse herunder semiotik og semiotisk metode som analytisk redskab.
     viden om materiale- og teknikhistorie.

    Færdigheder

    Den studerende kan:
     anvende og bruge designprocessens metoder og redskaber, herunder brugerinvolvering og idégenereringsmetoder.
     identificere og udvælge metoder og redskaber i designprocessen.
     anvende, vælge og mestre metoder og redskaber i forhold til akademisk skrivning, herunder henvisninger, fodnoter og referencer.

110
timers undervisning
164
timers forberedelse
Tallene viser omfanget af arbejdsbelastningen relateret til faget fordelt på forskellige studieaktiviteter.

På faget Design & Smykkehistorie modtager du 110 timers undervisning, hvilket svarer til 146 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 40% af din samlede arbejdsbelastning på faget.

Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: interne forelæsninger, øvelser i labs/værksteder, øvelser.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af pensum, værksted.

Læs om KEAs studieaktivitetsmodel

*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.