Københavns Erhvervsakademi

en

Planning (EN)

2018/2019
Specialeretning: Brand Design
Engelsk titel
Planning (EN)
Uddannelse
Design & business
Uddannelsestype
Fuldtidsuddannelse
Niveau
Professionsbachelor (top-up)
Semester
6. semester
Fagets/modulets varighed
3 uger
Ects
5
Udd. element
Obligatorisk
Sprog
Engelsk
Opstart
Forår
Studiested
Guldbergsgade 29 N, København N
Fagkode
9944284
Fag- /modulansvarlig
Laura Elmøe
Sofia Viholt
Nanna Kanneworff
Tim Meicker
Martin Hesseldahl
  • Indhold og læringsmål

    Formålet med modulet er at give den studerende redskaber og metoder til at arbejde praktisk og teoretisk med brand-aktivering med afsæt i en virksomheds overordnede brandstrategi og brandidentitet.

    Med udgangspunkt i arbejdet med metoder og analyser vil den studerende ved modulets afslutning være i stand til, ud fra sine indsigter, at gennemføre et teoretisk funderet planning-forløb i kampagneplanlægningen for et givet brand i en virksomhed, udmundende i et kreativt brief.
    Herudover vil den studerende på baggrund af Modul 3, udvikle en kontaktpunktsanalyse.

    Der arbejdets gennem modulet med en case-virksomhed, og modulet afsluttes med afleveringen, som den studerende i det efterfølgende Modul 5, Creative Concept, vil arbejde videre med.

    Viden

    • Strategisk planlægning
    • Projektledelse
    • Strategisk marketing
    • Brand management
    • Trendspotting
    • Grafisk design
    • Identitet
    • Forretningsforståelse

    Færdigheder

    • Anvende analyseredskaber til at identificere relationer mellem brand og kunde
    • Identificere strømninger inden for markedet i forhold til udbud og efterspørgsel
    • Anvende konceptuelle og kommercielle metoder

    Kompetencer

    • Håndtere udvikling, planlægning, gennemførsel og evaluering af strømninger og tiltag inden for marketing nationalt og internationalt
    • Håndtere udvikling og implementering af virksomheders identitetsskabelse ud fra strategiske og kreative metoder
    • Håndtere udvikling og vedligeholdelse af virksomheders brands og koncepter
    • Håndtere ledelse og udvikling af projekter på strategisk niveau
    • Håndtere udvikling og optimering af virksomhedens kommunikationsstrategi
    • Håndtere forretningsorienteret løsning af komplekse problemstillinger
    • Håndtere planlægning og udførelse af projekter

  • Undervisningsform
    I modulet vil der blive vekslet mellem forelæsninger, øvelser, feltarbejde, workshops og gruppearbejde. Modulet afsluttes med en aflevering/præsentation, som er en bunden forudsætning for at kunne gennemføre uddannelsens videre forløb. Ved udeblivelse tildeles den studerende en afløsningsopgave.
  • Forudsætninger for at deltage i faget

    Materielle forudsætninger for at deltage i faget
    Deltagelse i modulet forudsætter, at den studerende medbringer computer med MS-Office-pakken.

  • Prøve

    Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål

    Forudsætninger for indstilling til eksamen
    Modulets afslutning med en aflevering/præsentation, som er en bunden forudsætning.
    Faget prøves
    Faget/modulet prøves med flg. fag
    Prøveform
    Kombineret skriftlig og mundtlig prøve
    Opgavetype
    Opgaven tager udgangspunkt i et specialespecifikt nøgleord, der offentliggøres ved eksamensperiodens start. Nøgleordet bearbejdes til en selvvalgt problemformulering, der konkretiseres i en fri skriftlig opgave, hvor metoder, processer og analyse skal indgå. Der skal udføres empiri i løbet af eksamensperioden, og analyseresultaterne af disse kan indgå i den skriftlige opgave og/eller præsenteres ved den mundtlige eksamination .
    Den studerende udvikler i eksamensperioden et løsningsforslag og fremstiller en præsentation. Begge dele medbringes til den mundtlige eksamen. Løsningen kan være materiel og/eller immateriel, men det er vigtigt, at løsningsforslaget målrettes specialeretningen og professionen, som den studerende uddannes til. Der arbejdes altid med en kvalitet som rettelig kan forventes på professionsbachelorniveau, og der skal altid være overensstemmelse i samspillet mellem løsningsforslagets type, kvalitet og specialeretningens fagligheder og læringsmål.
    Formkrav
    Omfanget på den skriftlige opgave er på 5 normalsider +/- 10%. Den skriftlige opgave skal som minimum indeholde:

    ●Indholdsfortegnelse
    ●Indledning
    ●Problemformulering
    ●Metode
    ●Proces
    ●Analyse
    ●Konklusion
    ●Litteraturliste
    Individuel eller gruppeprøve
    Individuel
    Anvendt sprog til prøven
    Engelsk
    Varighed
    Varigheden af den mundtlige prøve er i alt 30 minutter, hvoraf maksimum 10 minutter tildeles eksaminandens mundtlige oplæg, 10 minutter til faglig dialog og 10 minutter til votering og karaktergivning.
    Hjælpemidler der må medbringes
    Egne noter må medbringes, såfremt kopi udleveres til eksaminator og censor ved den mundtlige eksamen.
    Bedømmelsesform
    7-trins skala
    Bedømmer(e)
    Ekstern censur
    Kriterier for prøvevurdering
    Viden
    Den uddannede inden for studieretningen Brand design har tillige viden om
    1) strategisk planlægning,
    2) projektledelse,
    3) strategisk marketing,
    4) Brand Management,
    5) trendspotting,
    6) grafisk design,
    7) identitet og
    8) forretningsforståelse.
    4) metoder og værktøjer til virksomhedsetablering,
    5) brugerdreven innovation og
    6) antropologi og sociologi.

    Færdigheder
    Den uddannede inden for studieretningen Brand Design kan tillige
    1) anvende analyseredskaber til at identificere relationer mellem brand og kunde,
    2) identificere strømninger inden for markedet i forhold til udbud og efterspørgsel,
    3) anvende konceptuelle og kommercielle metoder,
    4) formidle brandingstrategier internt og eksternt og
    5) anvende kommunikationsværktøjer til formidling af virksomhedens brand.

    Kompetencer
    Den uddannede inden for studieretningen Brand Design kan tillige
    1) håndtere udvikling, planlægning, gennemførsel og evaluering af strømninger og tiltag inden for marketing nationalt og internationalt,
    2) håndtere udvikling og implementering af virksomheders identitetsskabelse ud fra strategiske og kreative metoder,
    3) håndtere udvikling og vedligeholdelse af virksomheders brands og koncepter,
    4) håndtere ledelse og udvikling af projekter på strategisk niveau,
    5) håndtere udvikling og optimering af virksomhedens kommunikationsstrategi,
    6) håndtere forretningsorienteret løsning af komplekse problemstillinger og
    7) håndtere planlægning og udførelse af projekter.
  • Foreløbig litteratur
    Dette er en foreløbig litteraturliste. Der udleveres en endelig litteraturliste i forbindelse med studiestart.
    Opgives senere.
47
timers undervisning
90
timers forberedelse
Tallene viser omfanget af arbejdsbelastningen relateret til faget fordelt på forskellige studieaktiviteter.

På faget Planning (EN) modtager du 47 timers undervisning, hvilket svarer til 63 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 34% af din samlede arbejdsbelastning på faget.

Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: virksomhedssamarbejde, interne forelæsninger, øvelser, workshop, gruppearbejde.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af egne noter, læsning af pensum, forberedelse til prøve, prøve.

Læs om KEAs studieaktivitetsmodel

*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.