Københavns Erhvervsakademi

en

Studieretning Marketing (Brand Design) - Lokalt fagelement (Kommunikation) (DA)

2023/2024
Specialeretning: Brand Design
Engelsk titel
Specialisation: Brand Design - Communication
Uddannelse
Design & business
Uddannelsestype
Fuldtidsuddannelse
Niveau
Professionsbachelor (top-up)
Fagets/modulets varighed
2 semestre
Ects
5
Udd. element
Obligatorisk
Sprog
Dansk og engelsk
Opstart
Efterår
Studiested
Guldbergsgade 29 N, København N
Fagkode
9944330
Fag- /modulansvarlig
Trine Bekkersgaard Stark
  • Formål og læringsmål

    Fagområdet indebærer intern og ekstern formidling af brandets verbale og visuelle identitet med henblik på at sikre en ensrettet og holistisk tilgang til kommunikation af brandets værdier. Analyser af brugerens adfærd i det moderne medielandskab danner grundlag for en målrettet, integreret kommunikation, der samtidig tager hensyn til de for brandet relevante touch points.

    Viden

    Den studerende:
    ● Skal have udviklingsbaseret viden om teori, metode og praksis inden for verbal og visuel kommunikation og formidling af virksomhedens brand og koncept.
    ● Skal kunne forstå og reflektere over anvendt teori og metode til at identificere og forstå brugeradfærd, touch points og samspillet derimellem.

    Færdigheder

    Den studerende:
    ● Skal kunne anvende værktøjer og redskaber til at formidle virksomhedens brand og koncept.
    ● Skal kunne vurdere og eksekvere indhold i relevante touch points og sikre samspillet derimellem.
    ● Skal kunne afdække brugeradfærd gennem analyse med henblik på at forstå behov og udvikle kommunikation.

    Kompetencer

    Den studerende:
    ● Skal kunne håndtere komplekse og udviklingsorienterede strategiske problematikker.
    ● Skal selvstændigt kunne indgå i faglige og tværfaglige strategiprocesser.
    ● Skal kunne identificere egne læringsbehov og strukturere egen læring i relation til at arbejde med strategisk udvikling i virksomheden.

  • Undervisningsform
    Se mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.
  • Prøve

    Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål

    Forudsætninger for indstilling til eksamen
    Der vil være en bunden forudsætning i hvert af de moduler, som fagelementet indgår i.
    Faget prøves
    Faget/modulet prøves med flg. fag
    Se mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.
    Prøveform
    Kombineret skriftlig og mundtlig prøve
    Se mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.
    Opgavetype
    Se mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.
    Formkrav
    Se mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.
    Individuel eller gruppeprøve
    Individuel
    Anvendt sprog til prøven
    Dansk (Norsk/Svensk)
    Varighed
    Se mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.
    Hjælpemidler der må medbringes
    Se mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.
    Hjælpemidler som stilles til rådighed
    Se mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.
    Bedømmelsesform
    7-trins skala
    Bedømmer(e)
    Intern og ekstern censur
    Kriterier for prøvevurdering
    Se mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.
    Frist for aflevering
    Se mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.
    Syge-/omprøve
    Se mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.
41
timers undervisning
96
timers forberedelse
Tallene viser omfanget af arbejdsbelastningen relateret til faget fordelt på forskellige studieaktiviteter.

På faget Studieretning Marketing (Brand Design) - Lokalt fagelement (Kommunikation) (DA) modtager du 41 timers undervisning, hvilket svarer til 55 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 30% af din samlede arbejdsbelastning på faget.

Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: klasseundervisning.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af pensum.

Læs om KEAs studieaktivitetsmodel

*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.