Copenhagen School of Design and Technology

da

Studieretning Trend og Kommunikation (Communication design and Media) - Lokalt fagelement (Innovation) (DA)

2020/2021
Specialeretning: Communication Design & Media
Engelsk titel
Specialisation: Communication Design and Media (DA)
Uddannelse
Design & business
Uddannelsestype
Fuldtidsuddannelse
Niveau
Professionsbachelor (top-up)
Fagets/modulets varighed
2 semestre
Ects
5
Udd. element
Obligatorisk
Sprog
Dansk
Opstart
Efterår
Studiested
Guldbergsgade 29 N, København N
Fagkode
9944420
Fag- /modulansvarlig
Rasmus Rahbek Simonsen
Helene Niclasen Jeune
Trine Bekkersgaard Stark
Stine Behrendtzen
  • Formål

    Fagelementet lægger vægt på innovation i forhold til problemløsning, mediestrategier samt design- og kommunikationsprocesser. Der er fokus på argumentation, kritisk tænkning og værdiskabelse i udviklingen af bæredygtige løsninger.

    Viden

    Den studerende:

    ● Skal have udviklingsbaseret viden om teori, metode og praksis inden for design, innovation og mediestrategi.
    ● Skal kunne forstå og reflektere over teorier, metode og praksis design, innovation og mediestrategi.

    Færdigheder

    Den studerende:
    ● Skal kunne identificere og anvende design- og innovationsmetoder.
    ● Skal kunne vurdere teoretiske og praktiske problemstillinger samt begrunde og vælge relevante løsningsmodeller og teknologi inden for design og innovation.
    ● Skal kunne formidle faglige problemstillinger og løsningsmodeller til relevante samarbejdspartnere og brugergrupper.

    Kompetencer

    Den studerende:
    ● Skal kunne håndtere komplekse og udviklingsorienterede problemstillinger inden for design- teknologi og innovation.
    ● Skal selvstændigt kunne indgå i fagligt og tværfagligt samarbejde i innovative designprocesser.
    ● Skal kunne identificere egne læringsbehov og strukturere egen læring i forskellige innovative læringsmiljøer.

  • Undervisningsform og udfoldelse af læringsmål
    Se mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.
  • Prøve

    Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål

    Forudsætninger for indstilling til eksamen
    Der vil være en bunden forudsætning i hvert af de moduler, som fagelementet indgår i.
    Faget prøves
    Faget/modulet prøves med flg. fag
    Se mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.
    Prøveform
    Kombineret skriftlig og mundtlig prøve
    Se mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.
    Opgavetype
    Se mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.
    Formkrav
    Se mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.
    Individuel eller gruppeprøve
    Individuel
    Anvendt sprog til prøven
    Dansk(Norsk/Svensk)
    Varighed
    Se mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.
    Hjælpemidler der må medbringes
    Se mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.
    Hjælpemidler som stilles til rådighed
    Se mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.
    Bedømmelsesform
    7-trins skala
    Bedømmer(e)
    Intern og ekstern censur
    Kriterier for prøvevurdering
    Se mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.
    Frist for aflevering
    Se mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.
    Syge-/omprøve
    Se mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.
41
timers undervisning
96
timers forberedelse
Tallene viser omfanget af arbejdsbelastningen relateret til faget fordelt på forskellige studieaktiviteter.

På faget Studieretning Trend og Kommunikation (Communication design and Media) - Lokalt fagelement (Innovation) (DA) modtager du 41 timers undervisning, hvilket svarer til 55 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 30% af din samlede arbejdsbelastning på faget.

Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: klasseundervisning.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af pensum.

Læs om KEAs studieaktivitetsmodel

*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.