Fashion & Identity (DA)
Fashion & Identity (DA)
2021/2022- Formål og læringsmål
Med afsæt i FN’s verdensmål for bæredygtig udvikling vil modulet Fashion & Identity klæde den studerende på til at kunne agere i spændet mellem tradition og innovation målrettet fremtidens modebranche. Den studerende vil blive introduceret for praksisnære metoder og redskaber, der relaterer sig til Sustainable Fashion Tech. Formålet med modulet er at den studerende opnår viden og færdigheder inden for en analytisk og eksperimenterende designproces, bæredygtige designtilgange og materialer. Der vil være fokus på at arbejde strategisk og kommercielt med en kollektion i et designmæssigt såvel som forretningsmæssigt perspektiv.
Viden
Derudover vil den studerende påbegynde arbejdet med en personlig udviklingskontrakt, som vil blive et vigtigt refleksions- og dialogredskab for det kommende specialerettede studie. Som en del heraf vil der være fokus på, hvilken designmæssig rolle, den studerende ønsker at påtage sig i fremtiden samt hvilke kompetencer der er vigtige i denne sammenhæng.Den studerende:
Færdigheder
- skal have udviklingsbaseret viden om bæredygtige materialer og forarbejdningsmetoder.
- skal have viden om og kunne reflektere over bæredygtige designtilgange og –processer.
- skal kunne forstå og reflektere over kommunikative virkemidler i en formidlingskontekst.
- skal have udviklingsbaseret viden i forhold til tendenser og fremtidstænkning.Den studerende:
Kompetencer
- kan anvende analytiske og eksperimenterende metoder i designprocesser.
- kan arbejde eksperimenterende og kommercielt i en nuværende samt fremtidig bæredygtig kontekst.
- kan udvikle bæredygtige og værdiskabende koncepter og produktløsninger, der understøtter æstetik og funktionalitet.
- kan formidle faglige problemstillinger og løsningsmodeller med en transformativ og innovativ tilgang.Ingen.
- Undervisningsform
- Forudsætninger for at deltage i
faget
- Prøve
- Foreløbig litteratur
På faget Fashion & Identity (DA) modtager du 41 timers undervisning, hvilket svarer til 55 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 30% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: casearbejde, interne forelæsninger, workshop.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af pensum, projektarbejde.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.