Interkulturel Kommunikation og Management (DA)
2020/2021- Formål
I dette modul undervises den studerende i interkulturel kommunikation og management og vigtigheden af en klar og målrettet kommunikation specifikt rettet mod individuelle stakeholders i et supply chain network belyses fra forskellige vinkler. Modulet tager udgangspunkt i en øget handel mellem vestlige lande og Asien, og vil specifikt fokusere på udfordringer der kan opstå med relevante samhandelslande i forhold til mode- og livsstilsbranchen. Der vil desuden blive arbejdet med andre lande og kulturer for at forstå forskelligheden af levevis og tilgang til forretningssamarbejde, herunder relationer til leverandører og forhandlingsteknikker.
VidenDen studerende:
Færdigheder
- Skal have viden om praksis og anvendt teori og metode indenfor forhandlingsteknik.
- Skal have viden om praksis og anvendt teori og metode indenfor tværkulturel kommunikation.Den studerende:
Kompetencer
- Skal kunne identificere og vurdere mulige partnerskaber i værdikæden,
formidle praksisnære problemstillinger og løsningsforslag til samarbejdspartnere og brugere og
- Skal kunne vurdere, begrunde og anvende forskellige forhandlingsteknikker.Den studerende:
- Skal kunne håndtere komplekse og udviklingsorienterede studie- og arbejdsmæssige problemstillinger,
- Skal kunne selvstændigt håndtere og indgå i tværfagligt samarbejde på tværs af værdikæden i overensstemmelse med professionens etik og
- Skal kunne identificere egne udviklings- og læringsbehov i forhold til professionen og udbygge egen viden og færdigheder. - Undervisningsform og udfoldelse
af læringsmål Dialogbaserede forelæsninger kombineret med øvelser og gruppearbejde.
- Forudsætninger for at deltage i
faget
Faglige forudsætninger for at deltage i faget
Ingen.Materielle forudsætninger for at deltage i faget
Det forventes at den studerende medbringer bærbar computer. Den studerende skal have installeret MS Office-pakken. Denne kan fås gratis gennem KEA. Læs mere her: https://mit.kea.dk/studiehåndbog/k-o#office - Prøve
Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål
Forudsætninger for indstilling til eksamenDer er en bunden forudsætning i hvert modul, som oplyses ved opstart af modulet.PrøveformMundtlig prøveOpgavetypeEksamen tager udgangspunkt i et specialefagligt emne eller projekt fra specialemodul 1,2 eller 3, som den studerende selvstændigt udvælger.
Her skal den studerende fagligt diskutere og kritisk tage stilling til proces, metode og teori. Dette danner grundlag for eksamineringen, samt dialog om et eksamensspørgsmål, der trækkes i eksamenslokalet, hvor den studerende bliver udprøvet i viden, færdigheder og kompetencer inden for specialemodul 1,2 og 3.FormkravDet udvalgte projekt kan både være digitalt og fysisk.Individuel eller gruppeprøveIndividuelAnvendt sprog til prøvenDansk(Norsk/Svensk)VarighedVarigheden af den mundtlige prøve er i alt 30 minutter, hvoraf maksimum 10 minutter tildeles eksaminandens mundtlige oplæg, 10 minutter til faglig dialog og 10 minutter til votering og karaktergivning.Hjælpemidler der må medbringesEgne noter må medbringes, såfremt kopi udleveres til eksaminator og censor ved den mundtlige eksamen.Hjælpemidler som stilles til rådighedIngen.Bedømmelsesform7-trins skalaBedømmer(e)Intern og ekstern censurKriterier for prøvevurderingPrøven vurderes med udgangspunkt i de specifikke læringsmål for de tre specialemoduler, der udprøves sammen.Frist for afleveringVed semestrets afslutning. Dato og tidspunkt annonceres på Fronter og i Wiseflow.Syge-/omprøveSom ordinær prøve og efter gældende regler jf. studieordningen. - Foreløbig litteratur
Dette er en foreløbig litteraturliste. Der udleveres en endelig litteraturliste i forbindelse med studiestart.Litteraturlisten offentliggøres på Fronter ved opstart af modulet.
På faget Interkulturel Kommunikation og Management (DA) modtager du 41 timers undervisning, hvilket svarer til 55 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 30% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: interne forelæsninger, gruppearbejde, spil og rollespil.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af pensum, informationssøgning.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.