Design Identity for The Future (DA)
Design Identity for The Future (DA)
2020/2021- Formål
Specialets sidste modul Design Identity for The Future har fokus på designidentitet og designerens rolle i fremtiden.
Viden
Den studerende får mulighed for selvstændigt at finde sin egen vej på baggrund af den viden, de færdigheder og kompetencer, som er opnået under uddannelsen sat i kontekst af FN’s verdensmål for bæredygtig udvikling.
Modulet er baseret på en business case eller eget iværksætterprojekt. Den studerende udvikler en bæredygtig designstrategi, der munder ud i en designløsning målrettet virksomhedens/organisationens DNA og brugerens behov. Et grundlæggende element i modulet er den iterative designproces.
Overordnet er der fokus på designerens rolle samt design, produktudvikling og virtuel storytellingDen studerende:
Færdigheder
- Skal kunne forstå og reflektere over relevant teori og metode i forhold til udvikling af innovative og identitetsskabende designløsninger.
- Skal kunne forstå og reflektere over værdikæden og brugerens behov.Den studerende:
Kompetencer
- Kan formidle identitetsskabende, innovative, konkurrencedygtige og bæredygtige designløsninger.
- Kan formidle og visualisere løsningsforslag gennem prototyping til samarbejdspartnere og brugere.
- Kan med en eksplorativ tilgang anvende relevant teknologi inden for professionens praksis.
- Kan vurdere, begrunde samt anvende visuel, verbal og/eller skriftlig kommunikation, der understøtter designprocesser og -løsninger.Den studerende:
- Skal identificere egen læring samt tilegne sig ny viden, færdigheder og kompetencer i relation til designprofessionen.
- Kan identificere modtagerbehov og omsætte disse til innovative og transformative bæredygtige designløsninger.
- Skal identificere egen læring samt tilegne sig ny viden, færdigheder og kompetencer i relation til den teknologiske udvikling.
- Kan selvstændigt håndtere fagligt og/eller tværfagligt samarbejde ved hjælp af relevant teknologi.
- Kan selvstændigt og professionelt præsentere og argumentere for til- og fravalg i udviklingsprocessen samt for selve designløsningen. - Undervisningsform og udfoldelse
af læringsmål
- Forudsætninger for at deltage i
faget
- Prøve
- Foreløbig litteratur
På faget Design Identity for The Future (DA) modtager du 41 timers undervisning, hvilket svarer til 55 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 30% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: interne forelæsninger, projektarbejde, projektpræsentation.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: indsamling af empiri, projektarbejde, værksted.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.