Kampagnekommunikation (DA)
Kampagnekommunikation (DA)
2022/2023- Formål og læringsmål
Dette modul handler om at udvikle og planlægge en kommunikationskampagne med fokus på at identificere og afkode en virksomheds identitet, dens eksisterende kommunikation og marked og dernæst udfordre, forstyrre og re-designe disse elementer i praksis. Der vil være fokus på brugerinddragelse og transmediel storytelling og strategi.
Viden
Modulet handler endvidere om at afkode de kulturelle tendenser og konnotationer i samfundet, som virksomheden hægter sig op på og udtrykker sig i forhold til. Det handler om at undersøge de samfundstendenser og fremtidsscenarier, der udfordrer virksomheden på sigt og som gør det afgørende for virksomheden at være i forandring og tænke innovative løsningsscenarier.
Der lægges vægt på samspil mellem forskellige typer medier og virksomheden, dens målgruppe og potentielle inddragelsesmuligheder. Derudover vil den studerende udvikle visuelle kampagneprodukter og endeligt forelægge deres kommunikationskampagne for virksomheden. Centrale begreber fra disruption teori og transmedia teori vil blive inddraget i undervisningen.Den studerende:
Færdigheder
- Skal have udviklingsbaseret viden om teori, metode og praksis inden for kommunikation, strategi og medieforståelse.
Skal kunne forstå, formulere og reflektere over teorier, metode og praksis inden for design, innovation og mediestrategi.Den studerende:
Kompetencer
- Skal kunne identificere, vurdere og producere relevante løsningsforslag på baggrund af research og databearbejdning.
- Skal kunne identificere og anvende design- og innovationsmetoder.
- Skal kunne undersøge og afprøve de samfundstendenser og fremtidsscenarier, der udfordrer virksomheden eller organisationen på sigt, og som gør det afgørende for denne at være i forandring og tænke nye løsningsscenarier.Den studerende:
- Skal kunne diskutere styrker og svagheder ved forskellige løsningsformer og træffe et endeligt valg ift. den overordnede strategi.
- Skal selvstændigt kunne indgå i fagligt og tværfagligt samarbejde i innovative designprocesser.
- Skal kunne udvikle, designe, optimere og forholde sig kritisk til virksomhedens eller organisationens kommunikationsstrategi med udgangspunkt i organisationens identitet og brand og de strømninger, der rører sig i samfundet. - Undervisningsform
- Forudsætninger for at deltage i
faget
- Prøve
- Foreløbig litteratur
På faget Kampagnekommunikation (DA) modtager du 41 timers undervisning, hvilket svarer til 55 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 30% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: gruppearbejde, virksomhedssamarbejde, workshop.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: gruppearbejde, informationssøgning, projektarbejde.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.