Kompetence toolbox (DA)
Kompetence toolbox (DA)
2021/2022- Formål og læringsmål
Dette modul handler om at styrke den enkelte studerendes evne til at klargøre og formidle egne kompetencer, samt faglige og personlige mål. Desuden skal den studerende identificere, udvikle og formidle løsningsforslag både verbalt og visuelt.
Viden
Modulet vil have fokus på kompetenceafklaring, personlige og faglige mål, præsentationsteknik, kreative- og innovationsprocesser samt visuel udførelse af portfolio og løsningsmateriale.
Modulet skal gøre den studerende i stand til at stå stærkere på arbejdsmarkedet efter endt uddannelse, med større klarhed over egne mål og kompetencer, en evne til at præsentere sig selv og møde virksomhederne med egne innovative og kreative løsninger.Den studerende:
Færdigheder
- Skal kunne tilegne sig, identificere og redegøre for udviklingsbaseret viden om teori, metode og praksis inden for design, innovation og mediestrategi.
- Skal kunne forstå, formulere og reflektere over teorier, metode og praksis inden for design, innovation og mediestrategi.
- Skal kunne tilegne sig, identificere og redegøre for udviklingsbaseret viden om teori, metode og praksis inden for design, innovation og mediestrategi.Den studerende:
Kompetencer
- Skal behandle, formidle og transformere viden strategisk, skriftligt, visuelt og mundtligt.
- Skal kunne analysere eksisterende koncepter og hvordan disse kunne forbedres ift. nye strømninger inden for branchen.
- Skal kunne formidle faglige problemstillinger og løsningsmodeller til relevante samarbejdspartnere og brugergrupper.Den studerende:
- Skal kunne identificere egne læringsbehov og strukturere egen læring i tværfaglige miljøer.
- Skal kunne arbejde strategisk og innovativt og håndtere udviklingsorienterede opgaver inden for design og idégenerering både selvstændigt og i samarbejde med andre. - Undervisningsform
- Forudsætninger for at deltage i
faget
- Prøve
- Foreløbig litteratur
På faget Kompetence toolbox (DA) modtager du 41 timers undervisning, hvilket svarer til 55 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 30% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: casearbejde, projektpræsentation, øvelser.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: informationssøgning, læsning af pensum, portefolio-arbejde.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.