EDITORIAL - LAYOUT (EN)
2019/2020- Formål
The module is aimed at students with an large interest in editorial design. Students are introduced to the creative process of magazine design and will learn about the main aspects of creating a magazine concept. Everything from planning the layout, understanding the reader, ranging from deciding on a title to working with all visual content as graphics, illustrations, grids, type and images.
Viden
Students will get a thorough understanding of the editorial industry and the whole concept of editorial design from idea to execution.- design theory and semiotics
Færdigheder
- knowledge of project management
- trend theory
- knowledge of graphic design
- knowledge of identity
- innovation processes- identify and evaluate tendencies and phenomena in relation to trend theory and social
Kompetencer
- theory in a historical context,
- prepare a design brief based on research and data,
- use, transform and disseminate knowledge visually,
- apply innovative methods for problem solving,
- apply conceptual and commercial methods- work strategically and innovatively both independently and in cooperation with others
- handle development-oriented assignments within design and ideation - Undervisningsform og udfoldelse
af læringsmål This module is a practice-based course combining lectures and research alongside practical workshops to encourage you to experiment with content, format and page layouts, thus guiding you through the process of designing your own magazine project step by step.
The student will be responsible for all visual content. Meaning that all visual content must be made by the student self, anything from illustrations, photos to graphics. - Samarbejdsfag/modul(er)
On this module, students will collaborate with the Editorial - Writing teams. The Editorial - Writing students will be responsible for the written content while the Editorial - Layout students will be responsible for visual content.
- Forudsætninger for at deltage i
faget
Faglige forudsætninger for at deltage i faget
The student must be admitted to one of the following specializations at the Bachelor’s Degree Program in Design and Business in order to choose this elective module:
• Brand Design (INT)
• Communication Design & Media (INT)
• Brand Design (DK)
• Communication Design & Media (DK)Materielle forudsætninger for at deltage i faget
Students must have skills in the Adobe Package and since this module is very hands-on please make sure to bring materials such as pens, pencils, paint, paper, glue, camera etc. - Prøve
Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål
Forudsætninger for indstilling til eksamenFor at kunne gå til den mundtlige prøve i slutningen af modulet skal den studerende have afleveret eventuelle bundne forudsætninger i valgfaget, samt den skriftlige opgave med afleveringsfrist 18/3-2020 kl. 09.00.Faget prøvesFaget/modulet prøves selvstændigtPrøveformKombineret skriftlig og mundtlig prøvePrøven er individuel.OpgavetypePrøven tager udgangspunkt i en konkret opgave inden for valgfagets fagområde, hvor den studerende skal demonstrere forståelse for praksis og central anvendt teori og metode i relation til valgfaget. Ved prøven udprøves læringsmålene på de enkelte valgfags specifikke elementer, som fremgår af valgfagenes modulbeskrivelser.
Den skriftlige prøve består i en skriftlig dokumentation af processen, som udfærdiges løbende og afleveres inden den mundtlige prøve.
Den mundtlige prøve tager udgangspunkt i et eller flere teoretiske, metodiske og praktiske elementer fra modulet med inddragelse af den studerendes skriftlige dokumentation af processen.FormkravDen skriftlige dokumentation af processen kan afleveres som billeder, produkter, skriftlig fremstilling e. lign., hvilket defineres specifikt for det enkelte valgfag ved offentliggørelse af opgaveramme på Fronter ved modulets start.
De specifikke formkrav til den mundtlige prøve offentliggøres på Fronter ved modulets start.Individuel eller gruppeprøveIndividuelAnvendt sprog til prøvenDansk(Norsk/Svensk)VarighedVarigheden af den mundtlige prøve er i alt 30 minutter, hvoraf 10 minutter tildeles eksaminandens præsentation, 10 minutter til faglig dialog og 10 minutter til votering og karakterafgivelse.Hjælpemidler der må medbringesAlleHjælpemidler som stilles til rådighedIngenBedømmelsesform7-trins skalaBedømmer(e)Intern censurKriterier for prøvevurderingBedømmelseskriterierne (viden, færdigheder og kompetencer) fremgår af fagbeskrivelserne for det enkelte valgfag.Frist for afleveringDen skriftlige prøve skal afleveres i slutningen af modulet (ca. 4 uger efter valgfagets start). Den mundtlige prøve er placeret på valgfagets sidste dag(e). Nærmere oplysning om tid og sted for den skriftlige og mundtlige aflevering offentliggøres på Fronter eller WiseFlow.Syge-/omprøveEventuelt specifikke formkrav til syge-/omprøve fremgår af opgaverammen for det enkelte valgfag, som offentliggøres ved valgfagets start.
På faget EDITORIAL - LAYOUT (EN) modtager du 108 timers undervisning, hvilket svarer til 144 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 39% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: interne forelæsninger, workshop, tværfaglig projektorganiseret undervisning.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: informationssøgning, gruppearbejde, forberedelse til prøve.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.