Københavns Erhvervsakademi

en

Design og programmering af digitalt indhold 2 (DA)

2019/2020
Engelsk titel
Design and programming of digital content 2 (DA)
Uddannelse
Multimediedesigner
Uddannelsestype
Fuldtidsuddannelse
Niveau
Erhvervsakademi
Semester
2. semester
Fagets/modulets varighed
1 semester
Ects
15
Udd. element
Obligatorisk
Sprog
Dansk
Opstart
Forår
Efterår
Studiested
Lygten 16, København NV
Fagkode
3273242
Fag- /modulansvarlig
Karin Cristina Piera Compare Cloos
  • Formål

    Fagelementet beskæftiger sig med design og programmering af komplekse digitale indholdsløsninger til flere medier. I fagelementet fokuseres på flere typer af digitalt indhold, flere medier og til-rende produktionsmetoder. I produktionen af indhold anvendes teknologier til at varetage og præsentere indhold, ligesom formidling af data indgår i produktion af digitalt indhold.

    Viden

    Den studerende har:
    • viden om i erhvervet anvendte værktøjer og data til optimering af digital medieproduktion
    • viden om i erhvervet anvendte metoder og teorier til kompleks digital indholdsproduktion
    • viden om i erhvervet anvendte metoder og teorier til præsentation af data
    • forståelse for anvendte teknologier til lagring og udveksling af data og kan med afsæt i praksis redegøre for valg og fravalg af teknologier
    • forståelse for sammenhængen mellem anvendte forretningsmodeller og kompleks digital indholdsproduktion
    • viden om centrale metoder og teorier om digitale brugeroplevelser og kan med afsæt i praksis redegøre for valg og fravalg af værktøjer og metoder.

    Færdigheder

    Den studerende kan:
    • anvende centrale værktøjer og data til optimering af digital medieproduktion
    • planlægge og vurdere projektstyring i brugercentreret indholdsproduktion
    • anvende central teori, metode og redskaber til produktion af digitale brugeroplevelser
    • formidle og begrunde digitale løsninger af indholdsproduktion til interessenter fra den digi-tale mediebranche
    • anvende og kombinere udtryksformer til design og produktion af digitale brugeroplevelser på udvalgte medieplatforme
    • vurdere og behandle givet visuelt materiale til at sikre et konsistent udtryk i en digital me-dieproduktion
    • anvende centrale teknologier til håndtering og visning af digitalt indhold
    • anvende centrale teknologier, metoder og formater til udveksling og præsentation af data.

    Kompetencer

    Den studerende kan:
    • identificere relevante teorier, metoder og værktøjer til produktion af komplekst digitalt ind-hold i teams
    • tilegne sig ny viden, færdigheder og kompetencer inden for design og produktion af kom-plekst digitalt indhold.

  • Undervisningsform og udfoldelse af læringsmål
    Se tilknyttede fag
  • Samarbejdsfag/modul(er)
  • Prøve

    Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål

    Forudsætninger for indstilling til eksamen
    KEA stiller krav om, at flere afleveringer i løbet af 1., 2. og 3. semester er bundne forudsætninger, som skal afleveres for, at den studerende kan deltage i 1., 2. og 3. semesters eksamen. De nærmere krav til afleveringer samt hvilke afleveringer der er bundne forudsætninger, beskrives på læringsplatformen for Multimediedesigner ved semesterstart.
    Faget prøves
    Faget/modulet prøves med flg. fag
    Faget prøves i samarbejde med det nationale fagelement Design og programmering af digitale brugergrænseflader 2.
    Målet er at udprøve den studerendes forståelse af teori, metode og redskaber, som er opnået gennem deltagelse i det obligatoriske fagelementer: Design og programmering af digitale brugergrænseflader 2 og Design og programmering af digitalt indhold 2.
    Prøven skal vise
    • at den studerende kan kommunikere til samarbejdspartnere,
    • kan udvikle et interaktivt digitalt produkt under hensyntagen til interessenter
    • kan gennemføre et projekt i et team.
    Prøveform
    Kombineret skriftlig og mundtlig prøve
    Mundtlig individuel eller gruppe prøve med udgangspunkt i projektarbejde udarbejdet i gruppe. Prøven afholdes efter 2. semester.
    Prøven dækker 2. semesters nationale fagelementer. Der tages udgangspunkt i produkt, rapport og proces.
    Prøven består af tre elementer:
    1. Præsentation
    2. Eksamination
    3. Votering og meddelelse af karakterer.

    De specifikke krav til prøvens varighed offentliggøres på læringsplatformen for Multimediedesigner og tilgår censor.
    Individuel eller gruppeprøve
    Individuel- eller gruppeprøve, 1-5 maks. deltagere
    Anvendt sprog til prøven
    Dansk(Norsk/Svensk)
    Bedømmelsesform
    7-trins skala
    Bedømmer(e)
    Ekstern censur
    Kriterier for prøvevurdering
    Prøven bedømmes efter 7-trinsskalaen af eksaminator og ekstern censor. Der gives en individuel karakter ud fra en helhedsvurdering af rapport, digital prototype, præsentation og individuel eksamination. Præstationen bedømmes i forhold til opfyldelse af formål og læringsmål på 2. semester, som beskrevet i studieordningen.
405
timers undervisning
6
timers forberedelse
Tallene viser omfanget af arbejdsbelastningen relateret til faget fordelt på forskellige studieaktiviteter.

På faget Design og programmering af digitalt indhold 2 (DA) modtager du 405 timers undervisning, hvilket svarer til 539 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 99% af din samlede arbejdsbelastning på faget.

Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: klasseundervisning, interne forelæsninger.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af egne noter, læsning af pensum.

Læs om KEAs studieaktivitetsmodel

*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.