Målgruppen - Tools & Skills
2022/2023- Formål og læringsmål
TOOLS & SKILLS Målgruppen har til formål at give den studerende værktøjer og færdigheder til at kunne skræddersy produkter, kommunikation og øvrige markedsføringsaktiviteter til en given målgruppe på baggrund af en nærmere analyse af kunderne, kundernes behov og markedspotentiale.
VidenDen studerende:
Færdigheder
• Skal have udviklingsbaseret viden om central anvendt teori og metode i relation til målgrupper og markedets betydning for designprocessen.
• Skal kunne forstå praksis og central anvendt teori og metode inden for fagområdet business.
• Skal kunne forstå praksis og central anvendt teori og metode inden for teknologi, herunder håndtering og analyser af data.Den studerende:
• Skal kunne anvende visualiserings- og idegenereringsmetoder knyttet til erhvervet og branchen.
• Skal kunne formidle praksisnære problemstillinger og løsningsforslag, herunder anvende brancherelaterede fagudtryk og terminologi.
• Skal kunne formidle praksisnære forretningsorienterede problemstillinger og løsningsmuligheder til samarbejdspartnere og brugere. - Undervisningsform
Klasseundervisning med øvelser samt en opgave der skal løses i de studerendes værdikædeteam til senere brug i 1. semesters portfolio
- Prøve
Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål
Faget prøvesFaget/modulet prøves med flg. fagTools & Skills-modulerne 'Målgruppen - Tools & Skills', 'Moodboard & Photoshop - Tools & Skills', 'Virksomheden & Økonomi - Tools & Skills', 'Kultur, Trend & Æstetik - Tools & Skills', 'Design Thinking & Research - Tools & Skills' og 'InDesign & Portfolio - Tools & Skills' prøves sammen med ét af de tre oplistede DBT-moduler, afhængigt af den studerendes specialeretning.
For specialeretningen Sustainable Fashion Tech prøves Tools & Skills-modulerne med 'Sustainable Fashion Tech DBT - Tools & Skills'.
For specialeretningen Fashion Management prøves Tools & Skills-modulerne med 'Fashion Management DBT - Tools & Skills'.
For specialeretningen Marketing & Communication Design prøves Tools & Skills-modulerne med 'Marketing & Communication Design DBT - Tools & Skills'.PrøveformMundtlig prøveGrundlaget for prøven er en portfolio, som afleveres elektronisk i WISEflow, som består af udvalgte opgaver og projekter fra de forskellige Tools & Skills moduler samt et pensumspørgsmål, som den studerende trækker til den mundtlige prøve.Individuel eller gruppeprøveIndividuelAnvendt sprog til prøvenDansk (Norsk/Svensk)VarighedVarighed: 30 minutter og består af følgende elementer:
1. Præsentation af den uploadede portfolio.
2. Spørgsmål fra eksaminator(er) og dialog.
3. Besvarelse af et pensumspørgsmål.
4. Votering og meddelelse af karakterer.Bedømmelsesform7-trins skalaBedømmer(e)Intern censur
På faget Målgruppen - Tools & Skills modtager du 27 timers undervisning, hvilket svarer til 36 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 25% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: øvelser, klasseundervisning.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af pensum, studiegruppearbejde.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.