Marketing & Communication Design DBT - Tools & Skills
2022/2023- Formål og læringsmål
Det specialerettede modul for MCD har til formål at give den studerende på Marketing & Communication Design Modulet en base for at udvælge og anvende teori og metoder i arbejdet med strategisk og taktisk marketing. Hertil kommer introduktion til central kommunikationsteori.
VidenDen studerende:
Færdigheder
• Skal have udviklingsbaseret viden om central anvendt teori og metode i relation til målgrupper og markedets betydning for designprocessen.
• Skal kunne forstå praksis og central anvendt teori og metode inde for fagområdet business.
• Skal have grundlæggende viden om praksis og central anvendt teori og metode inden for processer, materialer og produktion i en bæredygtig sammenhæng.Den studerende:
Kompetencer
• Skal kunne formidle praksisnære problemstillinger og løsningsforslag, herunder anvende
brancherelaterede fagudtryk og terminologi.
• Skal kunne vurdere praksisnære, forretningsorienterede problemstillinger, samt opstille og
vælge innovative løsningsmuligheder
• Skal kunne vurdere praksisnære, problemstillinger, samt opstille og vælge bæredygtige løsningsmulighederDen studerende:
• Skal i en struktureret sammenhæng kunne tilegne sig ny viden, færdigheder og kompetencer i relation til design
• Skal i en struktureret sammenhæng tilegne sig ny viden, færdigheder og kompetencer i relation til businessområdet.
• Skal i en struktureret sammenhæng kunne tilegne sig ny viden, færdigheder og kompetencer i relation til teknologi. - Undervisningsform
Klasseundervisning med øvelser samt en opgave der skal løses i de studerendes værdikædeteam til senere brug i 1. semesters portfolio
- Prøve
Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål
Faget prøvesPrøveformMundtlig prøveGrundlaget for prøven er en portfolio, som afleveres elektronisk i WISEflow, som består af udvalgte opgaver og projekter fra de forskellige Tools & Skills moduler samt et pensumspørgsmål, som den studerende trækker til den mundtlige prøve.Individuel eller gruppeprøveIndividuelAnvendt sprog til prøvenDansk (Norsk/Svensk)VarighedVarighed: 30 minutter og består af følgende elementer:
1. Præsentation af den uploadede portfolio.
2. Spørgsmål fra eksaminator(er) og dialog.
3. Besvarelse af et pensumspørgsmål.
4. Votering og meddelelse af karakterer.Bedømmelsesform7-trins skalaBedømmer(e)Intern censur
På faget Marketing & Communication Design DBT - Tools & Skills modtager du 54 timers undervisning, hvilket svarer til 72 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 39% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: klasseundervisning, digitale øvelser, casearbejde.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af pensum.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.