Proces og Planlægning (Renovering) (EN)
2021/2022- Formål og læringsmål
The 5th semester Process and Planning topic will cover core aspects from the theory fields of Project Organization and Procurement and Refurbishment Planning.
By meeting the objectives of this topic you will have gained knowledge and understanding of:
.
• The scope of registry of Refurbishment buildings regarding construction planning
• The environmental aspects of construction works in refurbishment projects
• The specifics of demolition works regarding construction planning
By meeting the objectives of this topic you will be able to:
• Perform Registry and analysis of an existing building and its surroundings with regard to Site Logistics Planning
• Perform Building Information Modeling based Cost estimate and Project budgeting, specific for refurbishment buildings
• Develop a Process Plan for construction works analyzing the features of refurbishment and demolition works.
• Perform Building Information Modeling based Time scheduling using data from the Process plan
• Develop Health and Safety Plan for construction works
• Gain skills in preparing Construction site layouts – analyzing the specifics of refurbishment works, including constraints analysis. - Undervisningsform
Der undervises ud fra den forståelse, at læring bedst sker ved, at de studerende får mulighed for at arbejde med realistiske opgaver hentet fra eller med inspiration fra virksomheder inden for relevante brancher.
I valg af projekt tages hensyn til, at projektet skal kunne rumme semestrets faglige udfordringer.
De studerende får mulighed for at bearbejde det givne projekt i flere af dets faser fra den indledende analyse til den konkrete realisering af projektet. I tilknytning til arbejdet med projektet stilles den studerende overfor realistiske problemstillinger, som skal løses med udgangspunkt i den givne teori, og organisere arbejdet, så tidsfristerne holdes. Undervejs trænes den studerende i også at kunne arbejde selvstændigt, således at den studerende er forberedt til at kunne gennemføre afgangsprojekt som en selvstændig opgave.
Igennem denne arbejdsmetode tilegner den studerende sig en forståelse for, hvorledes problemer afdækkes og analyseres, løsningsmodeller opstilles og den rigtige løsning vælges. - Prøve
Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål
Faget prøvesPrøveformKombineret skriftlig og mundtlig prøveGruppeprojekt med mundtlig præsentation.Individuel eller gruppeprøveIndividuel- eller gruppeprøve, 1-4 maks. deltagereAnvendt sprog til prøvenEngelskBedømmelsesform7-trins skalaBedømmer(e)Intern censur
På faget Proces og Planlægning (Renovering) (EN) modtager du 34 timers undervisning, hvilket svarer til 45 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 35% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: interne forelæsninger, projektarbejde, gruppearbejde.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: gruppearbejde, projektarbejde, studiegruppearbejde.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.