Københavns Erhvervsakademi

en

Kommunikations- og formidlingsteknik 1 (DA)

2021/2022
Engelsk titel
Communication technique 1 (DA)
Uddannelse
El-installatør
Uddannelsestype
Fuldtidsuddannelse
Niveau
Erhvervsakademi
Semester
1. semester
Fagets/modulets varighed
2 semestre
Ects
2
Udd. element
Obligatorisk
Sprog
Dansk
Opstart
Efterår
Forår
Studiested
Lygten 16, København NV
Fagkode
4511145
Fag- /modulansvarlig
Thomas Engedal Gustavsen
  • Formål og læringsmål

    Faglig/erhvervsmæssig kommunikation og kulturforståelse tværfagligt som internationalt. Læsning og forståelse af manualer og datablade på fremmedsprog. Struktureret mundtlig og skriftlig præsentation af et emne.

    Viden

    • Skal have udviklingsbaseret viden om kommunikation og formidling inden for tekniske og virksomhedsrelaterede emner i forhold til nationale og internationale samarbejdspartnere.
    • Skal have udviklingsbaseret viden om forhandlingsteknik.
    • Skal have forståelse for opbygning af projektrapporter og manualer.

    Færdigheder

    • Skal kunne vurdere og formidle tekniske instruktioner til interessenter.
    • Skal kunne justere og formidle forslag og løsninger til interessenter, på dansk eller fremmedsprog.
    • Skal kunne anvende kommunikations- og formidlingsteknikker med henblik på ledelsesmæssig kommunikation.
    • Skal kunne anvende og kombinere tidssvarende kommunikationsteknologier.
    • Skal kunne vurdere, planlægge og afholde effektive møder.

    Kompetencer

    • Skal kunne varetage samt håndtere i kommunikationen med nationale og internationale interessenter.
    • Skal kunne udvikle egen praksisnær kommunikation inden for sit felt under hensyntagen til kulturelle forskelle.
    • Skal kunne tilegne sig ny viden, færdigheder og kompetencer inden for intern kommunikation.

  • Undervisningsform
    Der vil blive anvendt et bredt udsnit af undervisnings ‐ og arbejdsformer, for eksempel:
    • Traditionel holdundervisning
    • Gruppearbejde
    • Case
    • Ekskursioner
    • Gæsteforelæsninger
    • Tværfaglig projektorganiseret arbejde
    • Problembaseret læringsforløb
    • Selvstudie
    • Webbaseret forløb
  • Prøve

    Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål

    Forudsætninger for indstilling til eksamen
    Der er ingen bundne forudsætninger på uddannelsen.

    1. årsprøven skal være bestået for at den studerende kan fortsætte på 2. studieår.
    Faget prøves
    Faget/modulet prøves med flg. fag
    De obligatoriske uddannelseselementer for det første studieår afsluttes med én fælles prøve.
    Prøveform
    Kombineret skriftlig og mundtlig prøve
    Individuelt eller i grupper op til 5 personer. Den mundtlige del er individuel.
    Individuel eller gruppeprøve
    Individuel- eller gruppeprøve, 1-5 maks. deltagere
    Anvendt sprog til prøven
    Dansk(Norsk/Svensk)
    Bedømmelsesform
    7-trins skala
    Bedømmer(e)
    Ekstern censur
    Kriterier for prøvevurdering
    Aflevering af projekt samt et mundtligt forsvar.

    Gruppen fremlægger i fællesskab projektets indhold og dets tilblivelse. Hele projektrapporten er eksaminationsgrundlag for den mundtlige eksamen og kan indgå direkte i den individuelle bedømmelse.
    Syge-/omprøve
    En studerende, der har været forhindret i at gennemføre en prøve på grund af dokumenteret sygdom eller af anden uforudseelig grund, skal have mulighed for at aflægge prøven snarest muligt. Er det en prøve, der er placeret i uddannelsens sidste eksamenstermin, skal den studerende have mulighed for at aflægge prøven i samme eksamenstermin eller i umiddelbar forlængelse heraf.
15
timers undervisning
40
timers forberedelse
Tallene viser omfanget af arbejdsbelastningen relateret til faget fordelt på forskellige studieaktiviteter.

På faget Kommunikations- og formidlingsteknik 1 (DA) modtager du 15 timers undervisning, hvilket svarer til 20 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 27% af din samlede arbejdsbelastning på faget.

Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: casearbejde, gruppearbejde, klasseundervisning.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af egne noter, læsning af pensum.

Læs om KEAs studieaktivitetsmodel

*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.