Studieretning Marketing- nationale fagelementer (DA)
2020/2021- Formål
Studieretningen Marketing indeholder to nationale fagelementer Konceptudvikling og Management og Strategi.
Viden
Konceptudvikling:
Fagelementet arbejder analytisk, konceptuelt, kreativt, kommercielt og medieret med virksomhedens brand med det formål at udvikle innovative koncepter og produkter.
Management og Strategi:
Fagelementet tager udgangspunkt i virksomhedens strategi og arbejder med forretningsrettede strategiske og praktiske processer ud fra en branding- og marketingsorienteret tilgang.Konceptudvikling:
Færdigheder
Den studerende:
• Skal have udviklingsbaseret viden om processen med at arbejde med virksomhedens brand for at udvikle innovative koncepter.
• Skal kunne forstå og reflektere over anvendte teoretiske og praktiske konceptudviklingsmodeller.
Management og Strategi:
Den studerende:
• Skal have udviklingsbaseret viden om teori, metode og praksis inden for strategisk ledelse og styring.
• Skal kunne forstå og reflektere over anvendt teori og praktiske strategi- og styringsmodeller.Konceptudvikling:
Kompetencer
Den studerende:
• Skal kunne anvende fagområdets centrale metoder og redskaber, samt kunne anvende de færdigheder, der knytter sig til beskæftigelse inden for konceptudvikling i erhvervet.
• Skal kunne vurdere praksisnære og teoretiske konceptudviklingsproblematikker, samt begrunde og vælge innovative koncepter.
• Skal kunne formidle og kommunikere brand- og konceptuelle problemstillinger til samarbejdspartnere og herunder ikke-specialister.
Management og Strategi:
Den studerende:
• Skal kunne anvende fagområdets metoder og redskaber, samt kunne anvende de færdigheder, der knytter sig til beskæftigelse inden for strategi og styring i erhvervet.
• Skal kunne vurdere praksisnære og teoretiske problematikker ud fra en strategisk begrebsramme.
• Skal kunne formidle og kommunikere bæredygtige og rentable, strategiske problemstillinger og anbefalinger til samarbejdspartnere, herunder ikke-specialister.Konceptudvikling:
Den studerende:
• Skal kunne håndtere komplekse og udviklingsorienterede problematikker i relation til konceptudvikling.
• Skal selvstændigt kunne indgå i fagligt og tværfagligt brand- og koncept samarbejder.
• Skal kunne identificere egne læringsbehov og strukturere egen læring i relation til arbejdet med konceptudvikling.
Management og Strategi:
Den studerende:
• Skal kunne håndtere komplekse og udviklingsorienterede strategiske problematikker.
• Skal selvstændigt kunne indgå i faglige og tværfaglige strategiprocesser.
• Skal kunne identificere egne læringsbehov og strukturere egen læring i relation til at arbejde med strategisk udvikling i virksomheden. - Undervisningsform og udfoldelse
af læringsmål Se mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.
- Forudsætninger for at deltage i
faget
Faglige forudsætninger for at deltage i faget
Se mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.Materielle forudsætninger for at deltage i faget
Se mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med. - Prøve
Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål
Forudsætninger for indstilling til eksamenDer vil være en bunden forudsætning i hvert af de moduler, som fagelementet indgår i.Faget prøvesPrøveformKombineret skriftlig og mundtlig prøveSe mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.OpgavetypeSe mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.FormkravSe mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.Individuel eller gruppeprøveIndividuelAnvendt sprog til prøvenDansk(Norsk/Svensk)VarighedSe mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.Hjælpemidler der må medbringesSe mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.Hjælpemidler som stilles til rådighedSe mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.Bedømmelsesform7-trins skalaBedømmer(e)Intern og ekstern censurKriterier for prøvevurderingSe mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.Frist for afleveringSe mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.Syge-/omprøveSe mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med. - Foreløbig litteratur
Dette er en foreløbig litteraturliste. Der udleveres en endelig litteraturliste i forbindelse med studiestart.Se mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.
På faget Studieretning Marketing- nationale fagelementer (DA) modtager du 34 timers undervisning, hvilket svarer til 45 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 12% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: interne forelæsninger.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af pensum.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.