Studieretning Kommunikation og Trend- nationale fagelementer (DA)
2021/2022- Formål og læringsmål
Studieretningen Kommunikation og Trend indeholder to nationale fagelementer Kommunikation og Innovation.
Viden
Kommunikation:
Fagelementet kommunikation lægger vægt på at udvikle strategier og designe budskaber, koncepter og produkter med en klar bevidsthed omkring afsender, modtager og medievalg.
Innovation:
Fagelementet lægger vægt på innovation i forhold til problemløsning, mediestrategier samt design- og kommunikationsprocesser. Der er fokus på argumentation, kritisk tænkning og værdiskabelse i udviklingen af bæredygtige løsninger.Kommunikation:
Færdigheder
Den studerende:
• Skal have udviklingsbaseret viden om teori, metode og praksis inden for kommunikation, strategi og medieforståelse
• Skal kunne forstå og reflektere over teorier, metode og praksis inden for kommunikation, strategi og medieforståelse.
Trend:
Den studerende:
• Skal have udviklingsbaseret viden om teori, metode og praksis inden for design, innovation og mediestrategi.
• Skal kunne forstå og reflektere over teorier, metode og praksis design, innovation og mediestrategi.Kommunikation:
Kompetencer
Den studerende:
• Skal kunne identificere, vurdere og producere relevante løsningsforslag på baggrund af research og databearbejdning
• Skal kunne formidle faglige problemstillinger og løsningsmodeller til samarbejdspartnere med særligt fokus på afsender, modtager og medievalg.
• Skal kunne behandle, formidle og transformere viden strategisk, skriftligt, visuelt og mundtligt.
Trend:
Den studerende:
• Skal kunne identificere og anvende design- og innovationsmetoder.
• Skal kunne vurdere teoretiske og praktiske problemstillinger samt begrunde og vælge relevante løsningsmodeller og teknologi inden for design og innovation.
• Skal kunne formidle faglige problemstillinger og løsningsmodeller til relevante samarbejdspartnere og brugergrupper.Kommunikation:
Den studerende:
• Skal kunne håndtere relevante udviklingsorienterede problemstillinger inden for design og kommunikation
• Skal selvstændigt kunne indgå i fagligt og tværfagligt samarbejde med en professionel tilgang til faget kommunikation design.
• Skal kunne identificere egne læringsbehov og strukturere egen læring i tværfaglige miljøer
Trend:
Den studerende:
• Skal kunne håndtere komplekse og udviklingsorienterede problemstillinger inden for design- teknologi og innovation.
• Skal selvstændigt kunne indgå i fagligt og tværfagligt samarbejde i innovative designprocesser.
• Skal kunne identificere egne læringsbehov og strukturere egen læring i forskellige innovative læringsmiljøer. - Undervisningsform
Se mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.
- Forudsætninger for at deltage i
faget
Faglige forudsætninger for at deltage i faget
Se mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.Materielle forudsætninger for at deltage i faget
Se mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med. - Prøve
Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål
Forudsætninger for indstilling til eksamenDer vil være en bunden forudsætning i hvert af de moduler, som fagelementet indgår i.Faget prøvesPrøveformKombineret skriftlig og mundtlig prøveSe mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.OpgavetypeSe mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.FormkravSe mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.Individuel eller gruppeprøveIndividuelAnvendt sprog til prøvenDansk(Norsk/Svensk)VarighedSe mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.Hjælpemidler der må medbringesSe mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.Hjælpemidler som stilles til rådighedSe mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.Bedømmelsesform7-trins skalaBedømmer(e)Intern og ekstern censurKriterier for prøvevurderingSe mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.Frist for afleveringSe mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.Syge-/omprøveSe mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med. - Foreløbig litteratur
Dette er en foreløbig litteraturliste. Der udleveres en endelig litteraturliste i forbindelse med studiestart.Se mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.
På faget Studieretning Kommunikation og Trend- nationale fagelementer (DA) modtager du 34 timers undervisning, hvilket svarer til 45 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 12% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: interne forelæsninger.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af pensum.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.