Københavns Erhvervsakademi

en

Touch Point Strategy (EN)

2019/2020
Specialeretning: Brand Design
Engelsk titel
Touch Point Strategy (EN)
Uddannelse
Design & business
Uddannelsestype
Fuldtidsuddannelse
Niveau
Professionsbachelor (top-up)
Semester
6. semester
Fagets/modulets varighed
3 uger
Ects
5
Udd. element
Obligatorisk
Sprog
Engelsk
Opstart
Forår
Studiested
Guldbergsgade 29 N, København N
Fagkode
9944283
Fag- /modulansvarlig
Marie-Louise Lynge Jensen
Laura Elmøe
Sofia Viholt
Nanna Kanneworff
Martin Hesseldahl
Tim Meicker
  • Formål

    Formålet med modulet er at kvalificere den studerende til at kunne udvikle kreative kampagnekoncepter, samt eksekvere disse i praksis på tværs af diverse fysiske og digitale touchpoints. I denne forbindelse vil den studerende opnå viden omkring forbrugerrejsen, samt omkring hvilken rolle de forskellige touchpoints spiller og hvordan de spiller sammen, ligesom der vil blive undervist i Art Direction. Med denne viden bliver den studerende i stand til at kunne designe kampagnekoncepter med relevante touchpoint-strategier, der leder forbrugerne optimalt hen mod et køb. Den studerende vil fortsætte arbejdet med virksomhedscasen fra modul 3 igennem hele modulet.

    Viden

    • Strategisk planlægning
    • Projektledelse
    • Strategisk marketing
    • Brand Management
    • Trendspotting
    • Grafisk design
    • Identitet
    • Forretningsforståelse

    Færdigheder

    • Anvende analyseredskaber til at identificere relationer mellem brand og kunde
    • Anvende konceptuelle og kommercielle metoder
    • Formidle brandingstrategier internet og eksternt
    • Anvende kommunikationsværktøjer til formidling af virksomhedens brand

    Kompetencer

    • Håndtere udvikling, planlægning, gennemførsel og evaluering af strømninger og tiltag inden for marketing nationalt og internationalt
    • Håndtere udvikling og implementering af virksomheders identitetsskabelse ud fra strategiske og kreative metoder
    • Håndtere udvikling og vedligeholdelse af virksomheders brands og koncepter
    • Håndtere ledelse og udvikling af projekter på strategisk niveau
    • Håndtere forretningsorienteret løsning af komplekse problemstillinger
    • Håndtere planlægning og udførelse af projekter

  • Undervisningsform og udfoldelse af læringsmål
    Undervisningsformen på modulet vil veksle mellem forelæsninger, videoer, oplæg, øvelser, workshops og gruppearbejde.
  • Forudsætninger for at deltage i faget

    Materielle forudsætninger for at deltage i faget
    Deltagelse i modulet forudsætter, at den studerende medbringer computer med hhv. MS-Office- og Adobe-pakken.

  • Prøve

    Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål

    Forudsætninger for indstilling til eksamen
    Modulet har 2 forudsætningskrav:

    1) Skriftlig gruppeaflevering.

    2) Deltagelse i mundtlig præsentation.

    Ved manglende gruppeaflevering eller udeblivelse fra den mundtlige præsentation udleveres en erstatningsopgave.
    Faget prøves
    Faget/modulet prøves med flg. fag
    Prøveform
    Kombineret skriftlig og mundtlig prøve
    Opgavetype
    Opgaven tager udgangspunkt i et specialespecifikt nøgleord, der offentliggøres ved eksamensperiodens start. Nøgleordet bearbejdes til en selvvalgt problemformulering, der konkretiseres i en fri skriftlig opgave, hvor metoder, processer og analyse skal indgå. Der skal udføres empiri i løbet af eksamensperioden, og analyseresultaterne af disse kan indgå i den skriftlige opgave og/eller præsenteres ved den mundtlige eksamination .
    Den studerende udvikler i eksamensperioden et løsningsforslag og fremstiller en præsentation. Begge dele medbringes til den mundtlige eksamen. Løsningen kan være materiel og/eller immateriel, men det er vigtigt, at løsningsforslaget målrettes specialeretningen og professionen, som den studerende uddannes til. Der arbejdes altid med en kvalitet som rettelig kan forventes på professionsbachelorniveau, og der skal altid være overensstemmelse i samspillet mellem løsningsforslagets type, kvalitet og specialeretningens fagligheder og læringsmål.
    Formkrav
    Omfanget på den skriftlige opgave er på 5 normalsider +/- 10%. Den skriftlige opgave skal som minimum indeholde:

    ●Indholdsfortegnelse
    ●Indledning
    ●Problemformulering
    ●Metode
    ●Proces
    ●Analyse
    ●Konklusion
    ●Litteraturliste
    Individuel eller gruppeprøve
    Individuel
    Anvendt sprog til prøven
    Engelsk
    Varighed
    Varigheden af den mundtlige prøve er i alt 30 minutter, hvoraf maksimum 10 minutter tildeles eksaminandens mundtlige oplæg, 10 minutter til faglig dialog og 10 minutter til votering og karaktergivning.
    Hjælpemidler der må medbringes
    Egne noter må medbringes, såfremt kopi udleveres til eksaminator og censor ved den mundtlige eksamen.
    Bedømmelsesform
    7-trins skala
    Bedømmer(e)
    Ekstern censur
    Kriterier for prøvevurdering
    Viden
    Den uddannede inden for studieretningen Brand design har tillige viden om
    1) strategisk planlægning,
    2) projektledelse,
    3) strategisk marketing,
    4) Brand Management,
    5) trendspotting,
    6) grafisk design,
    7) identitet og
    8) forretningsforståelse.
    4) metoder og værktøjer til virksomhedsetablering,
    5) brugerdreven innovation og
    6) antropologi og sociologi.

    Færdigheder
    Den uddannede inden for studieretningen Brand Design kan tillige
    1) anvende analyseredskaber til at identificere relationer mellem brand og kunde,
    2) identificere strømninger inden for markedet i forhold til udbud og efterspørgsel,
    3) anvende konceptuelle og kommercielle metoder,
    4) formidle brandingstrategier internt og eksternt og
    5) anvende kommunikationsværktøjer til formidling af virksomhedens brand.

    Kompetencer
    Den uddannede inden for studieretningen Brand Design kan tillige
    1) håndtere udvikling, planlægning, gennemførsel og evaluering af strømninger og tiltag inden for marketing nationalt og internationalt,
    2) håndtere udvikling og implementering af virksomheders identitetsskabelse ud fra strategiske og kreative metoder,
    3) håndtere udvikling og vedligeholdelse af virksomheders brands og koncepter,
    4) håndtere ledelse og udvikling af projekter på strategisk niveau,
    5) håndtere udvikling og optimering af virksomhedens kommunikationsstrategi,
    6) håndtere forretningsorienteret løsning af komplekse problemstillinger og
    7) håndtere planlægning og udførelse af projekter.
47
timers undervisning
90
timers forberedelse
Tallene viser omfanget af arbejdsbelastningen relateret til faget fordelt på forskellige studieaktiviteter.

På faget Touch Point Strategy (EN) modtager du 47 timers undervisning, hvilket svarer til 63 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 34% af din samlede arbejdsbelastning på faget.

Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: interne forelæsninger, digitale øvelser, gruppearbejde, eksterne forelæsninger.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af egne noter, læsning af pensum, forberedelse til prøve, prøve.

Læs om KEAs studieaktivitetsmodel

*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.