Touch Point Strategy (EN)
2019/2020- Formål
Formålet med modulet er at kvalificere den studerende til at kunne udvikle kreative kampagnekoncepter, samt eksekvere disse i praksis på tværs af diverse fysiske og digitale touchpoints. I denne forbindelse vil den studerende opnå viden omkring forbrugerrejsen, samt omkring hvilken rolle de forskellige touchpoints spiller og hvordan de spiller sammen, ligesom der vil blive undervist i Art Direction. Med denne viden bliver den studerende i stand til at kunne designe kampagnekoncepter med relevante touchpoint-strategier, der leder forbrugerne optimalt hen mod et køb. Den studerende vil fortsætte arbejdet med virksomhedscasen fra modul 3 igennem hele modulet.
Viden• Strategisk planlægning
Færdigheder
• Projektledelse
• Strategisk marketing
• Brand Management
• Trendspotting
• Grafisk design
• Identitet
• Forretningsforståelse• Anvende analyseredskaber til at identificere relationer mellem brand og kunde
Kompetencer
• Anvende konceptuelle og kommercielle metoder
• Formidle brandingstrategier internet og eksternt
• Anvende kommunikationsværktøjer til formidling af virksomhedens brand• Håndtere udvikling, planlægning, gennemførsel og evaluering af strømninger og tiltag inden for marketing nationalt og internationalt
• Håndtere udvikling og implementering af virksomheders identitetsskabelse ud fra strategiske og kreative metoder
• Håndtere udvikling og vedligeholdelse af virksomheders brands og koncepter
• Håndtere ledelse og udvikling af projekter på strategisk niveau
• Håndtere forretningsorienteret løsning af komplekse problemstillinger
• Håndtere planlægning og udførelse af projekter - Undervisningsform og udfoldelse
af læringsmål Undervisningsformen på modulet vil veksle mellem forelæsninger, videoer, oplæg, øvelser, workshops og gruppearbejde.
- Forudsætninger for at deltage i
faget
Materielle forudsætninger for at deltage i faget
Deltagelse i modulet forudsætter, at den studerende medbringer computer med hhv. MS-Office- og Adobe-pakken. - Prøve
Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål
Forudsætninger for indstilling til eksamenModulet har 2 forudsætningskrav:
1) Skriftlig gruppeaflevering.
2) Deltagelse i mundtlig præsentation.
Ved manglende gruppeaflevering eller udeblivelse fra den mundtlige præsentation udleveres en erstatningsopgave.PrøveformKombineret skriftlig og mundtlig prøveOpgavetypeOpgaven tager udgangspunkt i et specialespecifikt nøgleord, der offentliggøres ved eksamensperiodens start. Nøgleordet bearbejdes til en selvvalgt problemformulering, der konkretiseres i en fri skriftlig opgave, hvor metoder, processer og analyse skal indgå. Der skal udføres empiri i løbet af eksamensperioden, og analyseresultaterne af disse kan indgå i den skriftlige opgave og/eller præsenteres ved den mundtlige eksamination .
Den studerende udvikler i eksamensperioden et løsningsforslag og fremstiller en præsentation. Begge dele medbringes til den mundtlige eksamen. Løsningen kan være materiel og/eller immateriel, men det er vigtigt, at løsningsforslaget målrettes specialeretningen og professionen, som den studerende uddannes til. Der arbejdes altid med en kvalitet som rettelig kan forventes på professionsbachelorniveau, og der skal altid være overensstemmelse i samspillet mellem løsningsforslagets type, kvalitet og specialeretningens fagligheder og læringsmål.FormkravOmfanget på den skriftlige opgave er på 5 normalsider +/- 10%. Den skriftlige opgave skal som minimum indeholde:
●Indholdsfortegnelse
●Indledning
●Problemformulering
●Metode
●Proces
●Analyse
●Konklusion
●LitteraturlisteIndividuel eller gruppeprøveIndividuelAnvendt sprog til prøvenEngelskVarighedVarigheden af den mundtlige prøve er i alt 30 minutter, hvoraf maksimum 10 minutter tildeles eksaminandens mundtlige oplæg, 10 minutter til faglig dialog og 10 minutter til votering og karaktergivning.Hjælpemidler der må medbringesEgne noter må medbringes, såfremt kopi udleveres til eksaminator og censor ved den mundtlige eksamen.Bedømmelsesform7-trins skalaBedømmer(e)Ekstern censurKriterier for prøvevurderingViden
Den uddannede inden for studieretningen Brand design har tillige viden om
1) strategisk planlægning,
2) projektledelse,
3) strategisk marketing,
4) Brand Management,
5) trendspotting,
6) grafisk design,
7) identitet og
8) forretningsforståelse.
4) metoder og værktøjer til virksomhedsetablering,
5) brugerdreven innovation og
6) antropologi og sociologi.
Færdigheder
Den uddannede inden for studieretningen Brand Design kan tillige
1) anvende analyseredskaber til at identificere relationer mellem brand og kunde,
2) identificere strømninger inden for markedet i forhold til udbud og efterspørgsel,
3) anvende konceptuelle og kommercielle metoder,
4) formidle brandingstrategier internt og eksternt og
5) anvende kommunikationsværktøjer til formidling af virksomhedens brand.
Kompetencer
Den uddannede inden for studieretningen Brand Design kan tillige
1) håndtere udvikling, planlægning, gennemførsel og evaluering af strømninger og tiltag inden for marketing nationalt og internationalt,
2) håndtere udvikling og implementering af virksomheders identitetsskabelse ud fra strategiske og kreative metoder,
3) håndtere udvikling og vedligeholdelse af virksomheders brands og koncepter,
4) håndtere ledelse og udvikling af projekter på strategisk niveau,
5) håndtere udvikling og optimering af virksomhedens kommunikationsstrategi,
6) håndtere forretningsorienteret løsning af komplekse problemstillinger og
7) håndtere planlægning og udførelse af projekter.
På faget Touch Point Strategy (EN) modtager du 47 timers undervisning, hvilket svarer til 63 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 34% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: interne forelæsninger, digitale øvelser, gruppearbejde, eksterne forelæsninger.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af egne noter, læsning af pensum, forberedelse til prøve, prøve.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.