Studieretning Marketing (Brand Design) - Lokalt fagelement (Konceptudvikling) (DA)
2020/2021- Formål
På baggrund af analyser af konkurrenter, brugere og virksomhed/brand, arbejder fagområdet med at udvikle kreative brand-, og kampagnekoncepter, som kan tilpasses til og eksekveres på både fysiske og digitale platforme, ud fra indsigter om målgruppens adfærd og behov.
VidenDen studerende:
Færdigheder
● Skal have udviklingsbaseret viden om visuel og verbal brandidentitet for at udvikle innovative brand koncepter.
● Skal kunne forstå og reflektere over anvendte teoretiske og praktiske kreative og kvalitative metoder til at identificere brugerindsigter og innovative kampagne koncepter.
Den studerende:
● Skal kunne anvende kreative metoder og redskaber til at udvikle innovative koncepter og produkter.
● Skal kunne vurdere og anvende relevante kvalitative metoder til at identificere relevante brugerindsigter.
● Skal kunne anvende en empatisk og analytisk tilgang i konceptudviklingsprocessen.
Den studerende:
● Skal kunne håndtere komplekse og udviklingsorienterede problematikker i relation til konceptudvikling.
● Skal selvstændigt kunne indgå i fagligt og tværfagligt brand- og koncept samarbejder.
● Skal kunne identificere egne læringsbehov og strukturere egen læring i relation til arbejdet med konceptudvikling.Den studerende:
Kompetencer
● Skal kunne anvende analysemetoder og redskaber til at udvikle relevante og rentable brand strategier.
● Skal kunne vurdere og anvende relevante analysemetoder til at identificere strømninger i markedet.
● Skal kunne lede og håndtere komplekse strategiske projekter.Den studerende:
● Skal kunne håndtere komplekse og udviklingsorienterede strategiske problematikker.
● Skal selvstændigt kunne indgå i faglige og tværfaglige strategiprocesser.
● Skal kunne identificere egne læringsbehov og strukturere egen læring i relation til at arbejde med strategisk udvikling i virksomheden. - Undervisningsform og udfoldelse
af læringsmål Se mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.
- Prøve
Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål
Forudsætninger for indstilling til eksamenDer vil være en bunden forudsætning i hvert af de moduler, som fagelementet indgår i.PrøveformKombineret skriftlig og mundtlig prøveSe mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.OpgavetypeSe mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.FormkravSe mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.Individuel eller gruppeprøveIndividuelAnvendt sprog til prøvenDansk(Norsk/Svensk)VarighedSe mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.Hjælpemidler der må medbringesSe mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.Hjælpemidler som stilles til rådighedSe mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.Bedømmelsesform7-trins skalaBedømmer(e)Intern og ekstern censurKriterier for prøvevurderingSe mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.Frist for afleveringSe mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.Syge-/omprøveSe mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.
På faget Studieretning Marketing (Brand Design) - Lokalt fagelement (Konceptudvikling) (DA) modtager du 41 timers undervisning, hvilket svarer til 55 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 30% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: klasseundervisning.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af pensum.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.