Studieretning Marketing (Brand Design) - Lokalt fagelement (Management & Strategi) (DA)
2022/2023- Formål og læringsmål
Fagområdet tager udgangspunkt i udvikling af kommercielt bæredygtige brandstrategier, baseret på analyser af målgruppen, brandets dybere værdier og positionering i markedet under hensyntagen til både interne og eksterne interessenter. Fagområdet indeholder ligeledes værktøjer til projektledelse.
VidenDen studerende:
Færdigheder
● Skal have udviklingsbaseret viden om teori, metode og praksis inden for strategisk branding.
● Skal kunne forstå og reflektere over anvendt teori og metode til at indsamle og analysere markedsdata.Den studerende:
Kompetencer
● Skal kunne anvende analysemetoder og redskaber til at udvikle relevante og rentable brand strategier.
● Skal kunne vurdere og anvende relevante analysemetoder til at identificere strømninger i markedet.
● Skal kunne lede og håndtere komplekse strategiske projekter.Den studerende:
● Skal kunne håndtere komplekse og udviklingsorienterede strategiske problematikker.
● Skal selvstændigt kunne indgå i faglige og tværfaglige strategiprocesser.
● Skal kunne identificere egne læringsbehov og strukturere egen læring i relation til at arbejde med strategisk udvikling i virksomheden. - Undervisningsform
Se mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.
- Prøve
Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål
Forudsætninger for indstilling til eksamenDer vil være en bunden forudsætning i hvert af de moduler, som fagelementet indgår i.Faget prøvesPrøveformKombineret skriftlig og mundtlig prøveSe mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.OpgavetypeSe mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.FormkravSe mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.Individuel eller gruppeprøveIndividuelAnvendt sprog til prøvenDansk (Norsk/Svensk)VarighedSe mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.Hjælpemidler der må medbringesSe mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.Hjælpemidler som stilles til rådighedSe mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.Bedømmelsesform7-trins skalaBedømmer(e)Intern og ekstern censurKriterier for prøvevurderingSe mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.Frist for afleveringSe mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.Syge-/omprøveSe mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.
På faget Studieretning Marketing (Brand Design) - Lokalt fagelement (Management & Strategi) (DA) modtager du 41 timers undervisning, hvilket svarer til 55 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 30% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: klasseundervisning.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af pensum.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.