Københavns Erhvervsakademi

en

Brand strategy (DA)

Brand strategy (DA)

2022/2023
Specialeretning: Brand Design
Engelsk titel
Brand Strategy (DA)
Uddannelse
Design & business
Uddannelsestype
Fuldtidsuddannelse
Niveau
Professionsbachelor (top-up)
Semester
5. semester
Fagets/modulets varighed
6 uger
Ects
5
Udd. element
Obligatorisk
Sprog
Dansk
Opstart
Efterår
Studiested
Guldbergsgade 29 N, København N
Fagkode
9944531
Fag- /modulansvarlig
Nanna Kanneworff
Marie-Louise Lynge Jensen
Mette Vilsøe Lowth
Sofia Viholt
  • Formål og læringsmål

    Formålet med modulet er at den studerende opnår viden, kompetencer og færdigheder omkring Brandstrategi. Der arbejdes med research og analyse af  brand og omverden,  med formålet at udvikle en langsigtet brandstrategi, som vil danne basis for udarbejdelse af en brandidentitet.   Den studerende introduceres desuden til terminologien inden for branding samt præsenteres for perspektiver på feltet.  
    Herudover vil den studerende blive introduceret til projektledelse, som forventes anvendt gennem alle moduler.

    Viden

    Den studerende:

    - Skal  have udviklingsbaseret viden om teori, metode og praksis inden for strategisk ledelse og styring.  

    - Skal kunne forstå og reflektere over anvendt teori og praktiske strategi- og styringsmodeller.  

    - Skal have udviklingsbaseret viden om teori, metode og praksis inden for strategisk branding. 

    - Skal kunne forstå og reflektere over anvendt teori og metode til at indsamle og analysere markedsdata.

    Færdigheder

    Den studerende:

    - Skal kunne anvende fagområdets metoder og redskaber, samt kunne anvende de færdigheder, der knytter sig til beskæftigelse inden for strategi og styring i erhvervet. 

    - Skal kunne vurdere praksisnære og teoretiske problematikker ud fra en strategisk begrebsramme.  

    - Skal kunne formidle og kommunikere bæredygtige og rentable, strategiske problemstillinger og anbefalinger til samarbejdspartnere, herunder ikke-specialister.  

    - Skal kunne anvende analysemetoder og redskaber til at udvikle relevante og rentable brand strategier. 

    - Skal kunne vurdere og anvende relevante analysemetoder til at identificere strømninger i markedet. 

    - Skal kunne lede og håndtere komplekse strategiske projekter.

    Kompetencer

    Den studerende:

    - Skal kunne håndtere komplekse og udviklingsorienterede strategiske problematikker. 

    - Skal selvstændigt kunne indgå i faglige og tværfaglige strategiprocesser. 

    - Skal kunne identificere egne læringsbehov og strukturere egen læring i relation til at arbejde med strategisk udvikling i virksomheden. 

    - Skal kunne håndtere komplekse og udviklingsorienterede strategiske problematikker. 

    - Skal selvstændigt kunne indgå i faglige og tværfaglige strategiprocesser. 

    - Skal kunne identificere egne læringsbehov og strukturere egen læring i relation til at arbejde med strategisk udvikling i virksomheden.

41
timers undervisning
96
timers forberedelse
Tallene viser omfanget af arbejdsbelastningen relateret til faget fordelt på forskellige studieaktiviteter.

På faget Brand strategy (DA) modtager du 41 timers undervisning, hvilket svarer til 55 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 30% af din samlede arbejdsbelastning på faget.

Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: casearbejde, projektpræsentation, øvelser.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: gruppearbejde, projektarbejde, informationssøgning, læsning af pensum.

Læs om KEAs studieaktivitetsmodel

*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.