Studieretning Marketing (Brand Design) - Lokalt fagelement (Kommunikation) (DA)
2020/2021- Formål
Fagområdet indebærer intern og ekstern formidling af brandets verbale og visuelle identitet med henblik på at sikre en ensrettet og holistisk tilgang til kommunikation af brandets værdier. Analyser af brugerens adfærd i det moderne medielandskab danner grundlag for en målrettet, integreret kommunikation, der samtidig tager hensyn til de for brandet relevante touch points.
VidenDen studerende:
Færdigheder
● Skal have udviklingsbaseret viden om teori, metode og praksis inden for verbal og visuel kommunikation og formidling af virksomhedens brand og koncept.
● Skal kunne forstå og reflektere over anvendt teori og metode til at identificere og forstå brugeradfærd, touch points og samspillet derimellem.Den studerende:
Kompetencer
● Skal kunne anvende værktøjer og redskaber til at formidle virksomhedens brand og koncept.
● Skal kunne vurdere og eksekvere indhold i relevante touch points og sikre samspillet derimellem.
● Skal kunne afdække brugeradfærd gennem analyse med henblik på at forstå behov og udvikle kommunikation.Den studerende:
● Skal kunne håndtere komplekse og udviklingsorienterede strategiske problematikker.
● Skal selvstændigt kunne indgå i faglige og tværfaglige strategiprocesser.
● Skal kunne identificere egne læringsbehov og strukturere egen læring i relation til at arbejde med strategisk udvikling i virksomheden. - Undervisningsform og udfoldelse
af læringsmål Se mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.
- Prøve
Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål
Forudsætninger for indstilling til eksamenDer vil være en bunden forudsætning i hvert af de moduler, som fagelementet indgår i.Faget prøvesPrøveformKombineret skriftlig og mundtlig prøveSe mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.OpgavetypeSe mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.FormkravSe mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.Individuel eller gruppeprøveIndividuelAnvendt sprog til prøvenDansk(Norsk/Svensk)VarighedSe mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.Hjælpemidler der må medbringesSe mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.Hjælpemidler som stilles til rådighedSe mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.Bedømmelsesform7-trins skalaBedømmer(e)Intern og ekstern censurKriterier for prøvevurderingSe mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.Frist for afleveringSe mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.Syge-/omprøveSe mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.
På faget Studieretning Marketing (Brand Design) - Lokalt fagelement (Kommunikation) (DA) modtager du 41 timers undervisning, hvilket svarer til 55 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 30% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: klasseundervisning.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af pensum.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.