Brand strategy (DA)
2021/2022- Formål og læringsmål
Formålet med modulet er at den studerende opnår viden, kompetencer og færdigheder omkring Brandstrategi. Der arbejdes med research og analyse af brand og omverden, med formålet at udvikle en langsigtet brandstrategi, som vil danne basis for udarbejdelse af en brandidentitet på Modul 2. Den studerende introduceres desuden til terminologien inden for branding samt præsenteres for perspektiver på feltet.
Viden
Herudover vil den studerende blive introduceret til projektledelse, som forventes anvendt gennem alle moduler. Der arbejdes desuden med en gennemgående virksomhedscase i modulet, som fortsættes på Modul 2, Brand Identity.Den studerende:
Færdigheder
- Skal have udviklingsbaseret viden om teori, metode og praksis inden for strategisk ledelse og styring.
- Skal kunne forstå og reflektere over anvendt teori og praktiske strategi- og styringsmodeller.
- Skal have udviklingsbaseret viden om teori, metode og praksis inden for strategisk branding.
- Skal kunne forstå og reflektere over anvendt teori og metode til at indsamle og analysere markedsdata.Den studerende:
Kompetencer
- Skal kunne anvende fagområdets metoder og redskaber, samt kunne anvende de færdigheder, der knytter sig til beskæftigelse inden for strategi og styring i erhvervet.
- Skal kunne vurdere praksisnære og teoretiske problematikker ud fra en strategisk begrebsramme.
- Skal kunne formidle og kommunikere bæredygtige og rentable, strategiske problemstillinger og anbefalinger til samarbejdspartnere, herunder ikke-specialister.
- Skal kunne anvende analysemetoder og redskaber til at udvikle relevante og rentable brand strategier.
- Skal kunne vurdere og anvende relevante analysemetoder til at identificere strømninger i markedet.
- Skal kunne lede og håndtere komplekse strategiske projekter.Den studerende:
- Skal kunne håndtere komplekse og udviklingsorienterede strategiske problematikker.
- Skal selvstændigt kunne indgå i faglige og tværfaglige strategiprocesser.
- Skal kunne identificere egne læringsbehov og strukturere egen læring i relation til at arbejde med strategisk udvikling i virksomheden.
- Skal kunne håndtere komplekse og udviklingsorienterede strategiske problematikker.
- Skal selvstændigt kunne indgå i faglige og tværfaglige strategiprocesser.
- Skal kunne identificere egne læringsbehov og strukturere egen læring i relation til at arbejde med strategisk udvikling i virksomheden. - Undervisningsform
Undervisningsformen på modulet vil veksle mellem online og fysisk tilstedeværelse. Der vil være forelæsninger, øvelser, videomateriale og gruppearbejde.
- Forudsætninger for at deltage i
faget
Faglige forudsætninger for at deltage i faget
Ingen.Materielle forudsætninger for at deltage i faget
Det forventes at den studerende medbringer bærbar computer. Den studerende skal have installeret MS Office-pakken. Denne kan fås gratis gennem KEA. Læs mere her: https://mit.kea.dk/studiehåndbog/k-o#office - Prøve
Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål
Forudsætninger for indstilling til eksamenDer er en bunden forudsætning i hvert modul, som oplyses ved opstart af modulet.PrøveformMundtlig prøveOpgavetypeEksamen tager udgangspunkt i et specialefagligt emne eller projekt fra specialemodul 1,2 eller 3, som den studerende selvstændigt udvælger.
Her skal den studerende fagligt diskutere og kritisk tage stilling til proces, metode og teori. Dette danner grundlag for eksaminationen, samt dialog om et eksamensspørgsmål, der trækkes i eksamenslokalet, hvor den studerende bliver udprøvet i viden, færdigheder og kompetencer inden for specialemodul 1, 2 og 3.FormkravDet udvalgte projekt kan både være digitalt og fysisk.Individuel eller gruppeprøveIndividuelAnvendt sprog til prøvenDansk(Norsk/Svensk)VarighedVarigheden af den mundtlige prøve er i alt 30 minutter, hvoraf maksimum 10 minutter tildeles eksaminandens mundtlige oplæg, 10 minutter til faglig dialog og 10 minutter til votering og karaktergivning.Hjælpemidler der må medbringesEgne noter må medbringes, såfremt kopi udleveres til eksaminator og censor ved den mundtlige eksamen.Hjælpemidler som stilles til rådighedIngen.Bedømmelsesform7-trins skalaBedømmer(e)Intern og ekstern censurKriterier for prøvevurderingPrøven vurderes med udgangspunkt i de specifikke læringsmål for de tre specialemoduler, der udprøves sammen.Frist for afleveringVed semestrets afslutning. Dato og tidspunkt annonceres på Fronter og i Wiseflow.Syge-/omprøveSom ordinær prøve og efter gældende regler jf. studieordningen. - Foreløbig litteratur
Dette er en foreløbig litteraturliste. Der udleveres en endelig litteraturliste i forbindelse med studiestart.Litteraturlisten offentliggøres på Fronter ved opstart af modulet.
På faget Brand strategy (DA) modtager du 41 timers undervisning, hvilket svarer til 55 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 30% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: casearbejde, projektpræsentation, øvelser.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: gruppearbejde, projektarbejde, informationssøgning, læsning af pensum.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.