Copenhagen School of Design and Technology

da

Studieretning Marketing (Brand Design) - Lokalt fagelement (Konceptudvikling) (DA)

2021/2022
Specialeretning: Brand Design
Engelsk titel
Specialisation: Brand Design (DA)
Uddannelse
Design & business
Uddannelsestype
Fuldtidsuddannelse
Niveau
Professionsbachelor (top-up)
Fagets/modulets varighed
2 semestre
Ects
5
Udd. element
Obligatorisk
Sprog
Dansk
Opstart
Efterår
Studiested
Guldbergsgade 29 N, København N
Fagkode
9944310
Fag- /modulansvarlig
Nanna Kanneworff
Marie-Louise Lynge Jensen
Sofia Viholt
Laura Elmøe
Mette Bech
  • Formål og læringsmål

    På baggrund af analyser af konkurrenter, brugere og virksomhed/brand, arbejder fagområdet med at udvikle kreative brand-, og kampagnekoncepter, som kan tilpasses til og eksekveres på både fysiske og digitale platforme, ud fra indsigter om målgruppens adfærd og behov.

    Viden

    Den studerende:

    ● Skal have udviklingsbaseret viden om visuel og verbal brandidentitet for at udvikle innovative brand koncepter.

    ● Skal kunne forstå og reflektere over anvendte teoretiske og praktiske kreative og kvalitative metoder til at identificere brugerindsigter og innovative kampagne koncepter.

    Den studerende:

    ● Skal kunne anvende kreative metoder og redskaber til at udvikle innovative koncepter og produkter.

    ● Skal kunne vurdere og anvende relevante kvalitative metoder til at identificere relevante brugerindsigter.

    ● Skal kunne anvende en empatisk og analytisk tilgang i konceptudviklingsprocessen.
    Den studerende:

    ● Skal kunne håndtere komplekse og udviklingsorienterede problematikker i relation til konceptudvikling.

    ● Skal selvstændigt kunne indgå i fagligt og tværfagligt brand- og koncept samarbejder.

    ● Skal kunne identificere egne læringsbehov og strukturere egen læring i relation til arbejdet med konceptudvikling.

    Færdigheder

    Den studerende:

    ● Skal kunne anvende analysemetoder og redskaber til at udvikle relevante og rentable brand strategier.

    ● Skal kunne vurdere og anvende relevante analysemetoder til at identificere strømninger i markedet.

    ● Skal kunne lede og håndtere komplekse strategiske projekter.

    Kompetencer

    Den studerende:

    ● Skal kunne håndtere komplekse og udviklingsorienterede strategiske problematikker.

    ● Skal selvstændigt kunne indgå i faglige og tværfaglige strategiprocesser.

    ● Skal kunne identificere egne læringsbehov og strukturere egen læring i relation til at arbejde med strategisk udvikling i virksomheden.

  • Undervisningsform
    Se mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.
  • Prøve

    Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål

    Forudsætninger for indstilling til eksamen
    Der vil være en bunden forudsætning i hvert af de moduler, som fagelementet indgår i.
    Faget prøves
    Faget/modulet prøves med flg. fag
    Prøveform
    Kombineret skriftlig og mundtlig prøve
    Se mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.
    Opgavetype
    Se mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.
    Formkrav
    Se mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.
    Individuel eller gruppeprøve
    Individuel
    Anvendt sprog til prøven
    Dansk(Norsk/Svensk)
    Varighed
    Se mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.
    Hjælpemidler der må medbringes
    Se mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.
    Hjælpemidler som stilles til rådighed
    Se mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.
    Bedømmelsesform
    7-trins skala
    Bedømmer(e)
    Intern og ekstern censur
    Kriterier for prøvevurdering
    Se mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.
    Frist for aflevering
    Se mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.
    Syge-/omprøve
    Se mere under de enkelte moduler, som fagelementet prøves med.
41
timers undervisning
96
timers forberedelse
Tallene viser omfanget af arbejdsbelastningen relateret til faget fordelt på forskellige studieaktiviteter.

På faget Studieretning Marketing (Brand Design) - Lokalt fagelement (Konceptudvikling) (DA) modtager du 41 timers undervisning, hvilket svarer til 55 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 30% af din samlede arbejdsbelastning på faget.

Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: klasseundervisning.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af pensum.

Læs om KEAs studieaktivitetsmodel

*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.