Københavns Erhvervsakademi

en

Marketing & Communication Design DBT - Tools & Skills (DA)

2023/2024
Specialeretning: Marketing & Communication Design (Marketing)
Engelsk titel
Marketing & Communication Design DBT - Tools & Skills (DA)
Uddannelse
Designteknolog
Uddannelsestype
Fuldtidsuddannelse
Niveau
Erhvervsakademi
Semester
1. semester
Fagets/modulets varighed
1 semester
Ects
5
Udd. element
Obligatorisk
Sprog
Dansk
Opstart
Efterår
Studiested
Guldbergsgade 29 N, København N
Fagkode
3276113
Fag- /modulansvarlig
Charlotte Winther
  • Formål og læringsmål

    Det specialerettede modul for MCD har til formål at give den studerende på Marketing & Communication Design Modulet en base for at udvælge og anvende teori og metoder i arbejdet med strategisk og taktisk marketing. Hertil kommer introduktion til central kommunikationsteori.

    Viden

    Den studerende:

    • Skal have udviklingsbaseret viden om central anvendt teori og metode i relation til målgrupper og markedets betydning for designprocessen.
    • Skal kunne forstå praksis og central anvendt teori og metode inde for fagområdet business.
    • Skal have grundlæggende viden om praksis og central anvendt teori og metode inden for processer, materialer og produktion i en bæredygtig sammenhæng.

    Færdigheder

    Den studerende:

    • Skal kunne formidle praksisnære problemstillinger og løsningsforslag, herunder anvende
    brancherelaterede fagudtryk og terminologi.
    • Skal kunne vurdere praksisnære, forretningsorienterede problemstillinger, samt opstille og
    vælge innovative løsningsmuligheder
    • Skal kunne vurdere praksisnære, problemstillinger, samt opstille og vælge bæredygtige løsningsmuligheder

    Kompetencer

    Den studerende:

    • Skal i en struktureret sammenhæng kunne tilegne sig ny viden, færdigheder og kompetencer i relation til design
    • Skal i en struktureret sammenhæng tilegne sig ny viden, færdigheder og kompetencer i relation til businessområdet.
    • Skal i en struktureret sammenhæng kunne tilegne sig ny viden, færdigheder og kompetencer i relation til teknologi.

  • Undervisningsform
    Klasseundervisning med øvelser samt en opgave der skal løses i de studerendes værdikædeteam til senere brug i 1. semesters portfolio
  • Prøve

    Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål

    Faget prøves
    Faget/modulet prøves med flg. fag
    Prøveform
    Mundtlig prøve
    Grundlaget for prøven er en portfolio, som afleveres elektronisk i WISEflow, som består af udvalgte opgaver og projekter fra de forskellige Tools & Skills moduler samt et pensumspørgsmål, som den studerende trækker til den mundtlige prøve.
    Individuel eller gruppeprøve
    Individuel
    Anvendt sprog til prøven
    Dansk (Norsk/Svensk)
    Varighed
    Varighed: 30 minutter og består af følgende elementer:
    1. Præsentation af den uploadede portfolio.
    2. Spørgsmål fra eksaminator(er) og dialog.
    3. Besvarelse af et pensumspørgsmål.
    4. Votering og meddelelse af karakterer.
    Bedømmelsesform
    7-trins skala
    Bedømmer(e)
    Intern censur
  • Yderligere information
    Modulet evalueres med KEAs modulevaluering.
54
timers undervisning
83
timers forberedelse
Tallene viser omfanget af arbejdsbelastningen relateret til faget fordelt på forskellige studieaktiviteter.

På faget Marketing & Communication Design DBT - Tools & Skills (DA) modtager du 54 timers undervisning, hvilket svarer til 72 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 39% af din samlede arbejdsbelastning på faget.

Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: klasseundervisning, digitale øvelser, casearbejde.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af pensum.

Læs om KEAs studieaktivitetsmodel

*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.