Bygningskonstruktioner (Renovering) (EN)
2018/2019- Indhold og læringsmål
Within this topic you will:
• Make registration of the structures (super- and substructure) of the existing building on the site.
• Scrutinize the existing drawings structures and compare with the site registration.
• Registry the condition of the structures and make suggestions for repairing, strengthening or building in new structures in a survey report.
• Argue and assess property analysis for different solutions changes within the new design solutions.
• Select necessary temporary supports or underpinning for structural changes or demolition.
Focus on Hands on experience.
A student who has met the objectives of the semester will gain knowledge within:
• Design and structure principles in old buildings in Copenhagen
• Generate necessary Main drawing for the existing structures, demolition and new structures (sections and plans)
• Generate necessary building part drawings and key junctions
• Traditional structures and refurbishment alterations
• Generate necessary process drawings in order to describe the procedure of the work sequence (order of activity) - Undervisningsform
Der undervises ud fra den forståelse, at læring bedst sker ved, at de studerende får mulighed for at arbejde med realistiske opgaver hentet fra eller med inspiration fra virksomheder inden for relevante brancher.
I valg af projekt tages hensyn til, at projektet skal kunne rumme semestrets faglige udfordringer.
De studerende får mulighed for at bearbejde det givne projekt i flere af dets faser fra den indledende analyse til den konkrete realisering af projektet. I tilknytning til arbejdet med projektet stilles den studerende overfor realistiske problemstillinger, som skal løses med udgangspunkt i den givne teori, og organisere arbejdet, så tidsfristerne holdes. Undervejs trænes den studerende i også at kunne arbejde selvstændigt, således at den studerende er forberedt til at kunne gennemføre afgangsprojekt som en selvstændig opgave.
Igennem denne arbejdsmetode tilegner den studerende sig en forståelse for, hvorledes problemer afdækkes og analyseres, løsningsmodeller opstilles og den rigtige løsning vælges. - Prøve
Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål
Faget prøvesPrøveformKombineret skriftlig og mundtlig prøveGruppeprojekt med mundtlig præsentation.Individuel eller gruppeprøveIndividuel- eller gruppeprøve, 1-4 maks. deltagereAnvendt sprog til prøvenEngelskBedømmelsesform7-trins skalaBedømmer(e)Intern censur
På faget Bygningskonstruktioner (Renovering) (EN) modtager du 20 timers undervisning, hvilket svarer til 27 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 36% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: interne forelæsninger, projektarbejde, gruppearbejde.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: gruppearbejde, projektarbejde, studiegruppearbejde.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.