Kommunikations- og formidlingsteknik 2
2023/2024- Formål og læringsmål
Faglig/erhvervsmæssig kommunikation og kulturforståelse tværfagligt som internationalt. Læsning og forståelse af manualer og datablade på fremmedsprog. Struktureret mundtlig og skriftlig præsentation af et emne.
Viden• Skal have udviklingsbaseret viden om kommunikation og formidling inden for tekniske og virksomhedsrelaterede emner i forhold til nationale og internationale samarbejdspartnere.
Færdigheder
• Skal have udviklingsbaseret viden om forhandlingsteknik.
• Skal have forståelse for opbygning af projektrapporter og manualer.• Skal kunne vurdere og formidle tekniske instruktioner til interessenter.
Kompetencer
• Skal kunne justere og formidle forslag og løsninger til interessenter, på dansk eller fremmedsprog.
• Skal kunne anvende kommunikations- og formidlingsteknikker med henblik på ledelsesmæssig kommunikation.
• Skal kunne anvende og kombinere tidssvarende kommunikationsteknologier.
• Skal kunne vurdere, planlægge og afholde effektive møder.• Skal kunne varetage samt håndtere i kommunikationen med nationale og internationale interessenter.
• Skal kunne udvikle egen praksisnær kommunikation inden for sit felt under hensyntagen til kulturelle forskelle.
• Skal kunne tilegne sig ny viden, færdigheder og kompetencer inden for intern kommunikation. - Undervisningsform
Der vil blive anvendt et bredt udsnit af undervisnings ‐ og arbejdsformer, for eksempel:
• Traditionel holdundervisning
• Gruppearbejde
• Case
• Ekskursioner
• Gæsteforelæsninger
• Tværfaglig projektorganiseret arbejde
• Problembaseret læringsforløb
• Selvstudie
• Webbaseret forløb - Prøve
Læringsmålene for prøven er identiske med fagets/fagenes læringsmål
Faget prøvesPrøveformKombineret skriftlig og mundtlig prøveIndividuelt eller i grupper op til 5 personer. Den mundtlige del er individuel.OpgavetypeTværfaglig projekt for alle fag på 1. og 2. semesterIndividuel eller gruppeprøveIndividuel eller gruppeprøve, 1-5 deltagereAnvendt sprog til prøvenDansk (Norsk/Svensk)VarighedDer er afsat 30 minutter inkl. votering til hver eksaminand.
Den individuelle eksamen starter med et oplæg af den studerende. Til dette oplæg har den studerende 7,5 minutter til rådighed, minus den tid der er brugt til gruppens indledning (jævnfør ovenfor) (7,5 – 1,5 = 6 minutter).Hjælpemidler der må medbringesAlleBedømmelsesform7-trins skalaBedømmer(e)Ekstern censurKriterier for prøvevurderingAflevering af projekt samt et mundtligt forsvar.
Gruppen fremlægger i fællesskab projektets indhold og dets tilblivelse. Hele projektrapporten er eksaminationsgrundlag for den mundtlige eksamen og kan indgå direkte i den individuelle bedømmelse.Syge-/omprøveEn studerende, der har været forhindret i at gennemføre en prøve på grund af dokumenteret sygdom eller af anden uforudseelig grund, skal have mulighed for at aflægge prøven snarest muligt. Er det en prøve, der er placeret i uddannelsens sidste eksamenstermin, skal den studerende have mulighed for at aflægge prøven i samme eksamenstermin eller i umiddelbar forlængelse heraf.
På faget Kommunikations- og formidlingsteknik 2 modtager du 23 timers undervisning, hvilket svarer til 31 lektioner (1 lektion = 45 min.) og 33% af din samlede arbejdsbelastning på faget.
Undervisningen vil primært bestå af følgende aktiviteter: casearbejde, gruppearbejde, klasseundervisning.
Forberedelsen vil primært bestå af følgende aktiviteter: læsning af egne noter, læsning af pensum.
Læs om KEAs studieaktivitetsmodel
*KEA kan fravige det angivne timetal, hvis det er begrundet i særlige forhold.